Článek
Elektrická závodní auta nejsou novinkou, např. Formule E se jezdí už nějakou dobu. Automobilka Seat, resp. přesněji její nově založená sportovní odnož Cupra, však v Ženevě odhalí vůbec první elektrický závodní vůz pro šampionát cestovních vozů TCR.
Novinka dostala jméno e-Racer a Cupra ji odhalila v rámci videokonference, kterou vedl generální ředitel Seatu Luca di Meo. Dozvěděli jsme se, že stálý výkon e-Raceru je 408 koní a maximální výkon je právě zmíněných 680 koní.
Cupra e-Racer je kvůli bateriím o zhruba 300 kg těžší než konvenční sourozenec, Cupra TCR. Ten je v podstatě silně upraveným Seatem Leon, má přední pohon, a ne zrovna ideální rozložení hmotnosti 60:40 na přední:zadní nápravu. To proto, že vpředu pracuje dvoulitrový benzínový turbomotor.
e-Racer je naopak zadokolka, což znamená i lepší rozložení hmotnosti - 40 ku 60 procentům. Baterie v útrobách vozu má kapacitu 65 kWh a při brždění je dobíjena rekuperací. Zavěšení předních kol zůstalo bez velkých změn, vzadu ovšem víceprvková náprava Cupry TCR uvolnila místo dvojitému lichoběžníkovému zavěšení pro e-Racer.
Cupra prezentuje e-Racer jako ekologické závodní auto, kterým do jisté míry bezesporu je. Nezveřejnila ovšem, jaký je dojezd vozu v závodním tempu na jedno nabití.