Článek
Jistě si vzpomínáte na motocykl - nemotocykl Piaggio MP3, který jezdí po třech kolech, ale do zatáčky se naklání jako klasická motorka. Yamaha šla do podobného systému, ale už dokonce na čtyřech kolech. Tesseract totiž používá speciální závěsy, jejichž kinematika mění s natočením řídítek i výšku jednotlivých kol nad vozovkou a sklápí rejdový čep.
Podle Yamahy motocykl dokáže dokonce zachovávat výšku přední vidlice i při brzdění, takže se "neutápí" dopředu. Yamaha pak slibuje navíc i výbornou manévrovatelnost na místě, zpátečku a kompaktní rozměry nijak extra nevybočující z obrysu klasického motocyklu (šířka jako řídítka, délka shodná s motocyklem).
Také v motoru jde o zajímavou technickou lahůdku. Tesseract je totiž hybrid. Spojuje v sobě jednak klasický motocyklový vidlicový dvouválec a elektromotor.
Bližší informace o technice tesseractu zatím Yamaha nesdělila.