Článek
Pět hvězdiček, tedy plný počet, není samozřejmost. Naopak. Automobilky se po zpřísnění testů musí hodně snažit, aby plné ohodnocení získaly. Ochránit posádku při nárazu už je dnes prakticky standardem, ovšem chleba se začne lámat, když přijde na bezpečnostní prvky, jako jsou automatické brzdné systémy nebo ochranu chodců. Na to doplatily právě dva vozy ze čtveřice testovaných.
Peugeot chybuje jen u cyklistů
Do testu se dostal Peugeot 208, který vykázal velmi dobré hodnoty ve všech ohledech v rámci nárazových testů. A to jak v ochraně cestujících, tak i v ochraně dětí. Při střetu s chodci se ukázala jako nedostatečná tradiční místa spojení karoserie a A-sloupků.
Elektrická verze Peugeotu 208 překvapuje, zabírá čtvrtinu objednávek
Ovšem tou nejproblematičtější částí bylo nouzové brzdění vozu. Pokud mělo reagovat na pomalu jdoucího chodce, zvládlo vše v pořádku. Jakmile se však před autem objevil rychleji se pohybující člověk na kole, auto nedokázalo dostatečně zpomalit. Výsledkem jsou čtyři hvězdy.
Jeep Cherokee po malých procentech ke čtyřem
I když Jeep Cherokee byl před lety na pětihvězdičkovém ohodnocení, tentokrát na něj nedosáhl. Proč? Bezpečnost posádky je na velmi dobré úrovni. I když proti Peugeotu pár procent z maximální hodnoty chybělo.
Střet s chodcem ukázal, že i zde se objevila problematická místa u A-sloupků, jenže zde navíc doplněna hranou mezi světlomety a kapotou. Takže další body dolů. Stejně tak i reakce vozu při nouzovém brzdění bydla dobrá, nikoliv však výborná. Postupně se tak celkové skóre snížilo až na výsledné čtyři hvězdičky.
BMW na plném počtu
Další dva vozy v sérii testů pocházejí z dílny BMW. Jde o řadu 1 a 3. Jednička sice ztratila několik bodů v ochraně krků u opěrek hlavy, ale ve výsledku to pět hvězdiček dohromady dalo. To trojková řada se podle techniků Euro NCAP ukázala jako velmi bezpečné auto ve všech ohledech.