Článek
Termín „čtyřdveřové kupé”, ač trochu nesmyslný, se dnes používá hojně u čtyř- a pětidveřových aut s nízkou siluetou připomínajících sporťák. Porsche Panamera patří k nejúspěšnějším zástupcům této kategorie, rozhodně ale nebylo prvním takovým vozem.
Až ohromujícím způsobem červený stroj, na který se díváme na fotkách, vznikl v roce 1980 u firmy California Custom Coach v americké Pasadeně a je výsledkem rozříznutí dvou standardních modelů Corvette generace C3 a spojením tak, aby výsledek měl čtyři sedačky. Prodloužený je tedy rozvor vozu, a to o 76 cm.
Chevrolet chtěl podle webu SuperChevy.com takovéto auto nabídnout s názvem Corvette America, ale kvůli ekonomickému klimatu doby a faktu, že by výsledek byl příliš drahý - standardní 'Vette tehdy stála 30-35 tisíc dolarů, tj. v dnešních penězích 2,2-2,5 milionu korun - na to nikdy nedošlo.
Vyrobeno bylo celkem jen šest kusů; jeden prototyp a pět „produkčních” aut. A podle NBS Auto Showroomu, který tenhle červený kousek nabízí, byla tři zničena. Tento vůz by tedy měl být jeden ze dvou „produkčních”.
Web showroomu, sídlícího v Milpitas v Kalifornii, uvádí, že úplně všechno na autě je originální, od karburátoru po pérování, a že auto za 38 let najelo asi 32 tisíc kilometrů, zejména po výstavách. Majitel vozu požaduje 214 884 dolarů, tedy asi 4,9 milionu korun.