Článek
První generace s motorem uloženým uprostřed poprvé nabízí výkon přes 1000 koní, díky čemuž může poměřovat síly i s vozy prémiových značek.
Výkon přitom generuje 5,5litrový motor V8 s interním označením LT7, který má plochou klikovou hřídel, řadu interních vylepšení, a především je přeplňován dvojicí turbodmychadel značky BorgWarner.
Výrobce turbodmychadel se přitom v tiskové zprávě nedávno pochlubil, že jde o systém twin-turbo s největšími turbodmychadly použitými v sériově vyráběném silničním automobilu, jak upozornil TheDrive.
Chevrolet Corvette ZR1 přijíždí s osmiválcem o výkonu přes 1000 koní
Každé turbodmychadlo má kované a frézované kompresorové kolo s průměrem 76 mm a turbínové kolo s průměrem 67 mm. Používá také patentovanou technologii kuličkových ložisek pro lepší reakce a omezení hluku nebo speciální senzor propojený s řídicí jednotkou vozu, která tak může využít potenciál motoru naplno.
Použití motoru V8 s přeplňováním twin-turbo a podobně velkými turbodmychadly přitom umožnila až změna konstrukce s uložením motoru uprostřed vozu. Do starších generací modelu Corvette s motorem vpředu by se totiž podobně velké, a především široké pohonné ústrojí vešlo jen velmi obtížně.
Uložení motoru uprostřed navíc usnadňuje využití nejvyššího výkonu 793 kW (1079 k) a točivého momentu 1121 Nm. Díky těmto parametrům by měl vůz nabídnout maximální rychlost až 346 km/h a sprint na 400 metrů za 9,7 sekundy.
Na časy klasického zrychlení z 0 na 100 si ještě budeme muset počkat, stejně jako na oznámení ceny a dostupnosti modelu. Automobilka navíc plánuje poslat vlajkový model i na slavný okruh Nürburgring, kde bude mít jistě vysoké cíle.