Článek
Obrazovky, které se táhnou po celé palubní desce, jsou v současné době velice oblíbené. K podobný řešením se uchyluje třeba americký Jeep nebo Mercedes a trend jasně ukazuje, že obrazovky určené pro spolujezdce budou čím dál více populární.
Hrát hry za jízdy už nebude možné, slibuje Tesla
Problémem může být to, že displej u spolujezdce často ruší řidiče z koncentrace, a to především v noci. S řešením tohoto fenoménu ale rychle přispěchala společnost Continental, která se specializuje na výrobu pneumatik a na chytré technologie.
„Moderní vozidla se stále více stávají i chytrými telefony na kolech pro řidiče, ale také pro cestující. Rozptylování řidiče je pak stále jednou z hlavních příčin dopravních nehod. S naším novým zobrazovacím řešením se proto zaměřujeme na digitální zážitek, který to minimalizuje,“ uvedl regionální vedoucí technologického oddělení Continentalu Jens Brandt.
Německo chce syntetická paliva, ne konec spalovacích motorů
Continental proto vytvořil displej, který sice nabízí nejvyšší standardy v oblasti kontrastu, hustoty světla a dalších faktorů, ale zároveň se díky rozmístění bodů dostane k řidiči pouze 1 % světla, které displej vyzařuje.
Continental tuto funkci nazývá „ochranou osobních údajů“. Obrazovku pak lze přepínat i do normálního režimu. Podobný systém nabízel i koncern Jaguar Land Rover, ovšem tehdy šlo o středovou obrazovku, která zobrazovala jiné funkce pro řidiče a spolujezdce.