Hlavní obsah

Co všechno dokáže elektropohon? Ford postavil závodní elektro-SUV

Sedm elektromotorů a celkem 1419 koní má Ford Mustang Mach-E 1400, prototyp závodního elektrického SUV. Naživo se ukáže při závodech, ale automobilce slouží spíš jako zkušební stolec technologií.

Ford Mustang Mach- E 1400Video: Ford

Článek

Elektrické auto, je-li postavené určitým způsobem, může být neuvěřitelně rychlé. Volkswagen to v minulých dvou letech dokázal „plackou” ID.R, která stanovovala rekordy všude, kde ji postavili na startovní dráhu - na Pikes Peaku, v Goodwoodu i na Severní smyčce Nürburgringu.

Že to nebyl ojedinělý výkřik do tmy a že na úžasné výkony nepotřebujete placatou karoserii, se nyní snaží dokázat Ford s prototypem závodní verze Mustangu Mach-E. Ano, Ford upravil SUV pro závody na asfaltu.

Foto: Ford

Ford Mustang Mach-E 1400

Jmenuje se Mustang Mach-E 1400 a ono číslo znamená výkon v „hp”, imperiálních koních. V nám bližších metrických („PS” nebo „k”) to je 1419, kdo by chtěl kilowatty, je to 1043,4. Tedy více než jeden megawatt.

Vůz má celkem sedm elektromotorů, tři na přední a čtyři na zadní nápravě. Všechny tři, resp. čtyři jsou společnou hřídelí napojeny na široce nastavitelný diferenciál. Inženýři můžou všemožně sledovat a nastavovat chování auta; lze z něj udělat ryzí zadokolku či předokolku, ovšem samozřejmě, maximální výkon vozu v takovém případě nebude 1419 koní.

Foto: Ford

Ford Mustang Mach-E 1400

Baterie má kapacitu 56,8 kWh a dojezd na jedno nabití automobilka nezveřejnila, ale pokud s tímto vozem nemyslí na vytrvalostní závody, není dojezd podstatný. Důležitější u baterie je, že je konstruována tak, aby zvládla elektromotorům dodat potřebné množství elektrické energie.

Podle tiskové zprávy Ford vnímá tento vůz spíš jako zkušební stolec pro nové technologie, ať už z hlediska pohonu, či třeba konstrukce karoserie. Např. kapota vozu je vyrobena z organických kompozitových vláken, která jsou alternativou ke „standardnímu” karbonu, použitému jinde v konstrukci vozu.

Ford Mustang Mach 1 odhalen. Je vrcholem pětilitrového motoru Coyote

AutoMoto

Mustang Mach-E 1400 se veřejnosti naživo ukáže zanedlouho při blíže nespecifikovaném závodě seriálu NASCAR. Jestli tam bude závodit - aspoň chvíli, než dojde baterie -, nebo se jen projede po trati, zatím nebylo oznámeno.

Související články

Výběr článků

Načítám