Článek
Taycan coby první sériový elektromobil značky nemusí skončit jen u karoserie „čtyřdveřového kupé” nebo oplastovaného kombi. Jako první se samozřejmě nabízí novou verzi Cross Turismo zbavit plastů, snížit světlou výšku a vytvořit tak model podobný Panameře Sport Turismo.
„Nemohu vám dnes říci, jestli opravdu něco takového chystáme,” řekl Weckbach, ale dodal, že „platforma je ideální pro budoucí nápady na další produkty a my přemýšlíme různými směry”.
Porsche představuje Taycan Cross Turismo, elektrické kombi do lehkého terénu
Weckbach připustil, že například kabriolet z taycanu je také technicky možný, ale Porsche musí nejprve znát poptávku, než navrhne koncept. Jestli je hlad po elektrických kabrioletech, totiž nikdo s jistotou říct nemůže, na trhu žádné nejsou.
Možná, i když méně pravděpodobná, je také dvoudveřová kupé verze taycanu, která by oživila vizi, jež byla poprvé naznačena v roce 2019, kdy šéf designu Michael Mauer prozradil, že Porsche zvažuje cestovní kupé velikosti panamery.
Ne všechny elektromobily se budou ovládat jedním pedálem. Porsche to odmítá
K rozšíření palety elektromobilů Porsche nepoužije jen základy taycanu a jeho platformy J1 EV. Chystaný nástupce SUV Macan dorazí jako elektromobil na odlišných základech.
Weckbach odmítl poskytnout jakékoli podrobnosti o elektrickém nástupci Porsche Cayenne, ale poznamenal, že značka plánuje mít z 80 % elektrickou řadu do roku 2030, takže „bude den, kdy budeme mluvit i o elektrickém modelu Cayenne“.