Článek
Značky Citroën, Peugeot a Opel v lednu loňského roku ukončily prodeje modelů Berlingo, Rifter a Combo v osobních variantách se spalovacími motory. K mání byly jen elektrické verze; benzinový a naftový pohon zůstal furgonům, jak Francouzi nazývají skříňové dodávky.
Citroën však našel cestu, jak do modelu Berlingo se sedačkami místo nákladového prostoru konvenční pohon vrátit - a to prostřednictvím registrace jako nákladní auto kategorie N1. Vozu dal přídomek Profi+ a nabízí ho ve výbavách Live, Feel a Shine.
Základní Live stojí od 495 tisíc korun a nabídne manuální klimatizaci, rádio s černobílým dotykovým displejem, asistent pro rozjezd do kopce, automatické zamykání za jízdy či 16" ocelová kola s plastovými kryty.
Verze Feel za cenu od 537 tisíc korun přidává LED denní světla, mlhovky, couvací asistent, komfortnější sedačku řidiče, do roviny sklopné opěradlo spolujezdce nebo například tři samostatné sedačky ve druhé řadě.
Citroën Berlingo a další osobní dodávky končí se spalovacími motory
Vrcholová verze Shine, která stojí od 637 tisíc korun, nabídne automatickou dvouzónovou klimatizaci, couvací kameru, tempomat, elektricky ovládanou dětskou pojistku, kožený volant, zatmavená skla za B-sloupky či velký barevný centrální displej.
Všechny varianty již jsou dostupné v konfigurátoru, který ukazuje, že za druhou řadou sedadel je mříž místo pevné ocelové přepážky. Něco podobného na svém webu nabízí i Opel - sesterské combo je k mání v napůl užitkové verzi Combo Combi se spalovacími motory.
„Věříme, že verze Profi+ splní očekávání našich zákazníků, vyhoví všem potřebám jak řemeslníků, tak rodin s dětmi a poskytne jim vynikající zážitek z jízdy tak, jak byli zvyklí. Nyní nabízíme pětimístné verze ve standardní délce a varianta vozu v délce XL (zůstává 5 míst) se již vyrábí a bereme na ni objednávky,“ řekl ředitel značky v ČR František Neuman.