Článek
Design nabízí to, na co jsme u současných citroënů zvyklí. Typická je tak šípovitá přední maska s úzkými Full LED světlomety nebo celkový tvar karoserie. Technicky spřízněným modelem je Peugeot 3008, což je mimochodem Evropské auto (COTY) pro letošní rok. [celá zpráva]
S délkou 4500 mm je C5 o trochu větší než sesterský automobil s logem lva. Na šířku C5 měří 1840 mm a je vysoký 1670 milimetrů. Zavazadlový prostor nabízí k využití 482 litrů.
Kokpit je úplně stejný jako třeba u modelu C4 Picasso. Znamená to přístrojovou desku s digitálním displejem TFT o úhlopříčce 12,3 palce a dotykový osmipalcový displej. Musíme uznat, že hnědá kůže v kombinaci s tmavými plasty vypadá velmi luxusně. C5 Aircross stojí minimálně na 17palcových kolech, v nabídce jsou pak i o jeden a dva palce větší rozměry.
Hybridní provedení má 300 koní
Stejně jako Peugeot 3008, tak ani jeho sourozenec nenabízí klasický pohon všech čtyř kol. Základní motorizace mají vždy poháněnou přední nápravu a síla motoru se na všechna čtyři kola přenáší pouze u hybridní verze. Ta má totiž samostatný motor, který přenáší točivý moment na zadní kola. Plug-In Hybrid PHEV e-AWD kombinuje přeplňovaný benzínový motor o výkonu 200 koní a dva elektromotory. Celkový výkon činí 300 koní (221 kW), což z tohoto modelu dělá nejvýkonnější sériový citroën všech dob.
Technickou zajímavostí jsou tlumiče s hydraulickými dorazy, které jsou v produkčním vozidle použity vůbec poprvé. Technologie nazvaná Progressive Hydraulic Cushions by měla přinášet lepší kontakt s vozovkou než konvenční tlumiče. Zda tomu tak bude i v praxi nyní nelze říci.
Nový Citroën C5 Aircross se na čínský trh dostane ve druhém pololetí. Kdy dorazí do Česka, zatím nebylo oznámeno a neznámé jsou tak logicky i prodejní ceny.