Článek
Šestnáctistovka disponuje výkonem 80 kW při 5750 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 147 Nm je k dispozici při 4000 otáčkách. Oproti své menší sestře C2 VTR si však místo pětistupňové robotizované převodovky SensoDrive bude muset vystačit s pětistupňovým manuálem. Koncepce podvozku s přední nápravou typu pseudo-McPherson a zadní s deformatelnou příčkou má zaručit dobré chování na silnici a dokonalou reakci na nejrůznější situace v provozu.
Kromě pohonné jednotky se C3 VTR dočkala v menší míře i úprav exteriéru a interiéru. Nárazníky a ochranné lišty jsou v barvě karosérie. Přibyly mlhové světlomety, chromovaná koncovka výfuku, kliky dveří v černé barvě a označení VTR na prahu u zadního kola. Základním doplňkem se u podobně upravovaných vozů se stávají kola z lehkých slitin, v případě cétrojky šestnáctipalcová.
Interiéru dominují nové sportovní sedačky, známé již z C2 VTR. Interiér je vyveden v tmavě šedé barvě a ladí s výplněmi dveří a dvoutónovým vybarvením čalounění sedaček. Sportovní charakter vozu podtrhuje hlavice řadící páky potažená kůží s chromovaným koncem.