Článek
Začalo to v roce 2005, kdy byla v Kolíně zahájena výroba Citroënu C1, Peugeotu 107 a Toyoty Aygo. Po několika faceliftech se v roce 2014 ještě takzvaní „kolínští trpaslíci” dočkali i druhé generace na stejných základech.
Už v té době ale segment A zažíval prudký pokles - rostoucí bezpečnostní a komfortní požadavky legislativy i zákazníků tyto vozy neustále zdražovaly na úroveň dospělejších hatchbacků segmentu B.
Proto většina automobilek tento trh opustila, stejně jako tak nyní činí Citroën a vzápětí i Peugeot. Co se Citroënu týká, vzniklo celkem 1,2 milionu „céjedniček”.
Co bude dále? Kolínskou továrnu již zcela převzala Toyota, aby zde montovala nový yaris, ale i třetí generaci ayga, do které se pustila samostatně.
Nová Toyota Aygo X je tu. Vyrábět se bude v Česku
Francouzi aktuálně argumentují tím, že městskou mobilitu zajistí model C3, ale také elektrické vozítko Ami. Podle zákulisních spekulací to ale nemusí znamenat definitivní odchod ze segmentu A, otevírá se možnost použití čistě elektrické platformy a připravit novou generaci po boku budoucího Fiatu Panda, to v rámci stále čerstvého spojení značek v rámci skupiny Stellantis.