Hlavní obsah

Citroën prodává oboustrannou dodávku jako z grotesky. Dává to perfektní smysl

Oboustranná dodávka bez korby či nákladového prostoru není speciálním vozidlem ani photoshopovým cvičením. Jde u ní zejména o náklady na přepravu.

Foto: Citroën

Citroën Relay Back to Back

Článek

Jistě jste si někdy všimli kamionu přepravujícího šasi dodávek určených k přestavbám či dobudování zadního nákladového prostoru - a možná taky toho, jak prostorově neefektivní taková přeprava může být.

Automobilka Citroën na to reaguje specialitou, která vypadá buď jako aprílový vtípek, nebo auto z dávné grotesky - jde o dvě plnohodnotné kabiny spojené „zády“ k sobě.

Tato kreace se jmenuje Citroën Relay Back to Back a člověk na ni narazí na britském webu této francouzské značky, označení Relay je jen místní pojmenování modelu Jumper. Peugeot na britském trhu nabízí něco podobného a nazývá to obdobně - Boxer Back to Back.

Foto: Citroën

Citroën Relay Back to Back

K čemu je něco takového dobré? Přeci kdyby mělo jít o provoz v úzkých prostorách, kde se nejde otočit, mělo by to aspoň nějako korbu, ne? Možná ano, ovšem takto spojené kabiny se nemají provozovat.

Je to snaha - dost efektivní, nutno uznat - ušetřit místo a peníze při přepravě polotovarů z výrobního závodu k dalším firmám, které místo původního šasi namontují třeba obytnou část, záď sanitky nebo cokoliv na ten způsob.

Technicky jsou kabiny zcela soběstačné, mají přední pohon. Stellantis ušetří podvozkové rámy i náklady na přepravu, výrobce nástaveb zase nemusí rám odstraňovat či upravovat, pokud mu nevyhovuje, a rovnou si přidá vlastní. To mu také zajistí větší svobodu v návrhu zadní části vozu.

Nový Citroën C3 Aircross přijíždí s prostorem pro 7 cestujících

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám