Článek
Jistě jste si někdy všimli kamionu přepravujícího šasi dodávek určených k přestavbám či dobudování zadního nákladového prostoru - a možná taky toho, jak prostorově neefektivní taková přeprava může být.
Automobilka Citroën na to reaguje specialitou, která vypadá buď jako aprílový vtípek, nebo auto z dávné grotesky - jde o dvě plnohodnotné kabiny spojené „zády“ k sobě.
Tato kreace se jmenuje Citroën Relay Back to Back a člověk na ni narazí na britském webu této francouzské značky, označení Relay je jen místní pojmenování modelu Jumper. Peugeot na britském trhu nabízí něco podobného a nazývá to obdobně - Boxer Back to Back.
K čemu je něco takového dobré? Přeci kdyby mělo jít o provoz v úzkých prostorách, kde se nejde otočit, mělo by to aspoň nějako korbu, ne? Možná ano, ovšem takto spojené kabiny se nemají provozovat.
Je to snaha - dost efektivní, nutno uznat - ušetřit místo a peníze při přepravě polotovarů z výrobního závodu k dalším firmám, které místo původního šasi namontují třeba obytnou část, záď sanitky nebo cokoliv na ten způsob.
Technicky jsou kabiny zcela soběstačné, mají přední pohon. Stellantis ušetří podvozkové rámy i náklady na přepravu, výrobce nástaveb zase nemusí rám odstraňovat či upravovat, pokud mu nevyhovuje, a rovnou si přidá vlastní. To mu také zajistí větší svobodu v návrhu zadní části vozu.