Článek
Z pohledu užitkových aut Citroënu tu už na baterie máme velký ë-Jumper, střední ë-Jumpy včetně osobní verze ë-Spacetourer a nově také ë-Berlingo.
Na první pohled je novinka zvenku vizuálně odlišena monogramem „ë“ symbolizujícím elektrický pohon před názvem vozu na levých zadních dveřích a nabíjecí zásuvkou na místě víčka palivové nádrže. Uvnitř se elektromobil liší přepínačem jízdních režimů pohonu či odlišnou grafikou přístrojů na novém 10palcovém centrálním displeji.
Spojení FCA a PSA schválili akcionáři, vzniká čtvrtá největší automobilka
K pohonu slouží elektromotor u přední nápravy. Výkon 100 kW (136 k) a točivý moment 260 Nm umožňuje dosáhnout maximální rychlosti 130 km/h bez ohledu na použitý režim.
Baterie o kapacitě 50 kWh umožňuje nabíjení na stanici výkonem až 100 kW. Díky tomu lze akumulátor nabít z nuly na 80 % za 30 minut. Dojezd na elektřinu dle přísnější metodiky WLTP dosahuje 275 kilometrů v kombinovaném režimu.
Elektrická dodávka od Peugeotu dorazila na český trh, cenou překvapí
Francouzská automobilka uvádí, že i elektrické berlingo je k dispozici ve čtyřech konfiguracích karoserie, užitečný objem dosahuje až 4,4 m3, nosnost až 800 kg a modularita kabiny byla plně zachována.