Článek
Citroën DS3 WRC pohání čtyřválcový motor s přímým vstřikováním paliva. Zdvihový objem činí 1600 ccm a motor je přeplňovaný turbodmychadlem. Motor vyvinul tým Citroën Racing, dosahuje nejvyššího výkonu 300 koní při 6000 otáčkách. Točivý moment má hodnotu 350 Nm a vrcholí při 3 250 otáčkách za minutu.
Šestistupňová sekvenční převodovka, kterou homologovala a dodává společnost Sadev, je spojená s mechanickým diferenciálem vpředu a vzadu (mezinápravový diferenciál není pro rok 2011 povolený). Brzdové kotouče, které jsou o něco menší než u vozu C4 WRC, aby splňovaly pravidla pro rok 2011, mají vpředu průměr 355 mm (asfalt) a 300 mm (šotolina) a vzadu 300 mm. Technickou zajímavostí je, že jejich účinnost na asfaltu zlepšuje vodní chlazení.
Verze pro závody na asfaltu používá 18palcová kola, na šotolinu a sníh se používají patnáctipalcová kola. Palivová nádrž má zvětšený obsah na 75 litrů a hmotnost vozu včetně posádky činí 1200 kilogramů.