Článek
Citroën u čtvrté generace malého hatchbacku přechází na čistě elektrické pohonné ústrojí, po více než 5,6 milionu prodaných C3 se spalovacím motorem.
Model založený na sdílené platformě Smart Car skupiny Stellantis přijíždí se zcela novým designovým jazykem ve srovnání se svým předchůdcem.
Z hatchbacku už se v minulé generaci stával malý crossover, novinka tento trend dále následuje. Má kola umístěná v rozích, oplastované blatníky a vysokou příď s novým retro logem. Zadní světla jsou opticky spojena černou lištou.
Uvnitř je široká palubní deska lemovaná vertikálními větracími otvory. Vůz nemá klasický přístrojový štít, ale head-up displej, který zobrazuje informace o vozidle na lesklé černé ploše mezi horní částí palubní desky a spodní částí čelního skla.
Uprostřed palubní desky se nachází obrazovka infotainmentu o úhlopříčce až 10,25 palce, která je mírně natočená směrem k řidiči. Nechybí pro značku už typická sedadla Advanced Comfort se zesílenou pěnou.
Novinka používá 44kilowatthodinovou LFP baterii pro dojezd až 320 kilometrů v cyklu WLTP. Elektromotor má výkon 113 koní a pohání přední nápravu. Nabití baterie z 20 na 80 procent na 7kW nabíječce trvá přibližně čtyři hodiny. Ze stejnosměrné rychlonabíjecí stanice využije 100 kW, tehdy to ve stejném režimu zabere méně než 30 minut.
Nová ë-C3 dorazí na trh v příštím roce, o rok později automobilka chystá verzi s menší baterií a dojezdem 200 km, která dále stlačí cenu níže.