Článek
Pokud se nyní podíváte do katalogu Citroënu, na vrcholu uvidíte SUV C5 Aircross. Je to výborný vůz, ale tato francouzská značka proslula přeci jen něčím jiným, než jsou crossovery - sedany a liftbacky, „loděmi” na komfortním podvozku.
Test Citroënu C5 Aircross 2,0 BlueHDi: Zajímavý zvenčí, tichý uvnitř
Jejich posledním ztělesněním byl model C5, který se přestal vyrábět v roce 2017. Už tehdy ale byla na světě idea nástupce v podobě konceptu CXperience a nyní automobilka potvrdila, že na nové generaci ryzí C5 bez přílepků pracuje.
„Věřte nám, to auto existuje a je báječné,” uvedl pro web Autonews Europe Laurence Hansen, šéf produktů a strategie u Citroënu. Reagoval tak na námitku, že v roce 2018 automobilka hovořila o tom, že v roce 2020 bude nová C5 v prodejnách. „Je to pro nás opravdu důležitý vůz,” dodal.
A to i přes to, že právě střední třída, kam poslední C5 patřila, ztratila hodně velký kus trhu právě ve prospěch SUV a crossoverů. Tam patří již zmíněný C5 Aircross.
Co o nové C5 víme? Zatím toho není moc a všechno jsou v podstatě spekulace. Tak třeba, že by měla stát na platformě EMP2, stejně jako Peugeot 508. Můžeme tedy nejspíš očekávat podobnou velikost vozu; zrovna oproti „pětsetosmě” ale bude vnitřek vozu snad prostornější.
Test Peugeotu 508 1,5 BlueHDi: Střední třídě teče do bot, Francouzi se tedy odlišili
To znamená řadové čtyřválce pod kapotou vpředu napříč a možnost zástavby elektropohonu všech kol ve formě plug-in hybridní varianty. Tu z aut stojících na stejné platformě nabízí např. Opel Grandland X Hybrid4.
Kdy by nová C5 mohla být na trhu? Vzhledem k tomu, že zatím nebyly zachyceny maskované prototypy při testech, nijak brzy to nebude. Na druhou stranu, vhodný technický základ již Francouzi mají k dispozici.