Článek
Technicky i designově spřízněné modely zaujmou přepracovanou maskou, která ladí s novým designovým jazykem značky. Nové světlomety jsou užší, opticky jednodušší a mají nový světelný podpis, který připomíná původní koncepty.
Automobilka osadila oba modely také novým logem, které z masky decentně vystupuje, a nechybí ani upravený přední nárazník, který je tvarově bohatší a méně zdobený ochranným černým plastem.
Při pohledu z profilu se mnoho nezměnilo, automobilka pouze rozšířila nabídku litých kol. Zadní partie se pak změnily hlavně u menšího klasického modelu C4, kde automobilka použila nová LED zadní světla a upravila i jejich umístění. Záď tak působí čistším dojmem. U modelu C4 X nejsou výraznější změny patrné.
DS se odvrací od SUV, chce být Vuittonem automobilového průmyslu
Kabina nabídne nový 7palcový displej digitálního přístrojového štítu, obrazovka infotainmentu ale zůstala stejná, tedy s 10“ úhlopříčkou.
Novinkou jsou pak i sedadla Citroën Advanced Comfort s vyšší pěnovou výplní, která by měla nabídnout ještě vyšší komfort na cestách.
Oba modely stojí na platformě CMP, která umožňuje zástavbu různých typů pohonných ústrojí. V závislosti na trhu jsou tak oba modely dostupné s čistě spalovacím, mild-hybridním i čistě elektrickým pohonným ústrojím.
Základem mild-hybridního systému je 1,2litrový turbem přeplňovaný tříválec o výkonu 74 kW (100 k) či 100 kW (136 k), který doplňuje elektromotor o výkonu 21 kW (29 k) uložený v automatické převodovce.
Čistě elektrické pohonné ústrojí, kdy elektromotor pohání přední kola, je dostupné o výkonu 136 a 156 koní.
Základní verze nabízí baterii o kapacitě 50 kWh, slibující dojezd 355 až 360 kilometrů (dle modelu). Výkonnější model má baterii o kapacitě 54 kWh, slibující dojezd až 415 až 425 km (dle modelu).
Modernizované vozy Citroën C4 a C4 X dorazí na evropské trhy začátkem příštího roku. Ceny budou teprve upřesněny.