Článek
Citroën C5 X debutoval v roce 2021 s kombinací prvků crossoverů a liftbacků v segmentu D, tedy ve střední třídě, a mohl být vnímán jako duchovní nástupce XM či modernější C6 - jeho prioritou je prostorná kabina a komfortní podvozek. Co do prodejů „se mu nedaří špatně“, řekl šéf značky Thierry Koskas, nicméně jeho segment je „neexistující“.
Automobilka podle něj „musí být v hlavních segmentech, nikoliv ve skulinách trhu“ a hlavní pro ni musí být nižší střední třída a malé vozy. Citroën v budoucnu nemá mít velkou nabídku; Koskas by byl spokojený s „pěti nebo šesti modely, dobře pozicovanými na trhu a lákavými pro zákazníky“, cituje jeho slova britský web Autocar.
Firma si však má zachovat současný přístup s vytvářením „tvarů, které neexistují“ a riskováním ve snaze „otřást trhem“. Zároveň ale má v portfoliu značek koncernu Stellantis zůstat tou, která je orientována na co nejvyšší hodnotu za peníze spíš než prémiovost, jak tomu bylo v minulosti; Koskas dnes sází na „dostupná, jedoduchá a komfortní“ auta.
To je také důvod, proč Citroën chce zachovat spalovací motory i hybridní ústrojí v dohledné budoucnosti, a to po boku elektromobilů. U těch je velký prostor mezi mikroautem Ami a novou ë-C3, ale tu automobilka zaplňovat nebude. „Když jdete do segmentu A, očekáváte nižší cenu než v segmentu B, ale výrobní náklady pro nás jsou stejné,“ řekl Koskas.