Článek
Poté, co Volkswagen, Škoda, Volvo, Renault, Dacia a Peugeot v posledních letech změnily svá loga, je Citroën další evropskou automobilkou, která mění svou firemní identitu.
Nový pohled na dvojitý šíp je návratem k původnímu designu z roku 1919, který přijal zakladatel André Citroën a představuje desátou evoluci za 103 let. Stále odkazuje na patent, šípovitě ozubené kolo. Upravené logo se svislým oválným rámem, na němž jsou umístěny dvojité šipky, ztrácí chromový povrch.
Brzy logo poprvé uvidíme na autě, které automobilka označuje jako „významný rodinný koncept“. Dále bude inovované logo v několika verzích implementováno na sériových a koncepčních vozech od poloviny příštího roku.
Francouzská automobilka říká, že pracuje na novém designovém jazyce, díky němuž bude odznak viditelnější, aby každý hned věděl, že se dívá na Citroën. Podobně k tomu přistoupila i sesterská značka Peugeot se svým zvětšeným lvem.
Budoucí citroëny budou nadále křížit automobilové segmenty
Modrý odstín Monte Carlo, inspirovaný ikonickými vozy, jako jsou 2CV a DS, se vrátí nejen jako lak karoserie, ale také jako součást identity značky. Kromě toho nová červená Infra nahradí současný červený odstín ve fyzických, tiskových a digitálních aplikacích.
Společnost věří, že tyto změny byly nezbytné před jejím přechodem k elektromobilitě. V rámci plánu Dare Forward 2030 mateřské společnosti představeného na začátku tohoto roku budou všechny osobní vozy Stellantis do konce desetiletí elektrické, včetně Citroënu.