Článek
Většina aut na silnicích v 80. letech minulého století byly krabice, navzájem si dost podobné. O co nudnější byla mainstreamová nabídka v prodejnách, o to zajímavější však byly koncepty vystavované na autosalonech.
Příkladem za všechny budiž Citroën Karin, třímístný koncept z pera italsko-francouzského designéra Trevora Fioreho. Odhalil na pařížském autosalonu v roce 1980. Jméno Karin vzešlo z italských slov „cara“ a „carina“, v překladu „milá“ a „roztomilá“.
Vypadal jako komolý jehlan a většina jeho karoserie byla okny. Ta byla skutečně obrovská; boční okna pochopitelně nebyla stahovací, jednak proto, že se jednalo o „pouhý“ koncept, a jednak proto, že by se fyzicky nedala stahovat do dveří.
Pyramidovitost vozu nejlépe nastíní fakt, že zatímco délka 3,7 metru a šířka 1,9 metru by byly docela normální na auto střední třídy - tak byl Karin zamýšlen - jeho střešní panel měl velikost zhruba odpovídající papíru formátu A3. Dojmu vesmírné lodi také pomáhaly dvě trojice světlometů na přídi a absence jakékoliv masky chladiče.
McLaren F1 slaví třicet let od vstupu na scénu. Dodnes překypuje superlativy
Karin byl dvoudveřovým kupé s křídlovými dveřmi a třemi sedačkami uvnitř. Ty měl uspořádané nikoliv nepodobně pozdějšímu McLarenu F1 - řidič seděl uprostřed a pasažéři po jeho stranách, o kousek víc vzadu. Některé zdroje hovoří o tom, že Fioreho původní nápad byl, aby řidič mohl s sebou vzít po jedné straně svou manželku a po druhé svou milenku.
Teorie kokpitu byla taková, že řidič nebude muset v podstatě vůbec sundávat ruce z volantu. Všechny ovládací prvky, které mohl potřebovat za jízdy, měl buď na kapličce přístrojů, nebo na malých panelech po stranách, či dokonce uvnitř volantu.
Tam našla místo obrazovka, nikoliv nepodobně dnešním kokpitům. Byla to ovšem obrazovka typu CRT, na tehdejší dobu nic speciálního. Právě zde se řidič dozvídal všechny důležité informace o jízdě. Kromě toho vůz zobrazoval ještě rychlost a otáčky speciálními displeji na palubní desce. Ani pasažéři nebyli ochuzeni o displeje, ovšem ty jejich se vyklápěly z dveřních panelů spolu s tlačítky k ovládání.
Karin měl údajně být poháněn čtyřválcovým motorem, umístěným napříč před přední nápravou. Odpružení mělo být hydropneumatické, charakteristický to systém pro značku Citroën. Více detailů o technice však není známo, neboť to byl skutečně jen koncept, bez plánů na sériovou výrobu.