Článek
Očekává se, že nové malé elektromobily Citroënu dorazí v příštích několika letech, dostanou odvážný design, aby přilákaly širší zákaznickou základnu francouzské značky, řekl pro Autocar Leclercq.
Vozy v čele s nástupcem modelu C3 Aircross pravděpodobně budou sdílet designové prvky s konceptem Citroën Oli a menším Citroënem Ami, řekl Leclercq a dodal, že nepůjde jen o menší verze větších vozů.
Automobilka s dvojitým šípem ve znaku u kompaktních vozů počítá s cenovou hranicí kolem 600 až 700 tisíc korun, což je v rámci aktuální elektrické konkurence poměrně nízká hodnota, ovšem Volkswagen uvedl, že pod hodnotu v přepočtu 600 tisíc korun hodlá představit sériový model z konceptu ID. 2all.
Volkswagen ukázal „elektromobil pro každého“. V roce 2025 má stát pod 600 tisíc

Je velmi pravděpodobné, že elektromobily najdou základ v platformě CMP s 51 kWh baterií, na které již skupina Stellantis vyrábí vozy jako Opel Corsa-e a Peugeot e-208.
Aby se ušetřily náklady, mohou vozy také, jak je znázorněno na konceptu Oli, opustit vestavěný informačně-zábavní systém, a spolehnout se na propojení s telefonem řidiče
„Celý den žijete se svým telefonem. Takže čím blíže jsme v autě tomu, co máme v telefonu, tím si myslím, že je to lepší,“ dodal Leclercq.
Citroën Oli: drsně vyhlížející koncept má nabízet dost na to, aby prostě stačil

Auta musí být menší a lehčí, říká šéf Citroënu
