Článek
Koncept Citroën Oli, který se v říjnu 2022 představil jako auto, které má prostě stačit, nebyl výstřelem do prázdna. Automobilka sice nechystá přímo jeho produkční verzi, nýbrž oznámila, že letos odhalí levný elektromobil v rámci řady C3. Uvádí to web Autonews s odkazem na Thierryho Koskase, nového ředitele značky.
Dnešní model C3 tvoří necelou třetinu prodejů značky, což je poměrně velký úspěch na to, že jde konstrukčně o sedm let starý vůz, který stojí na starší platformě PF1, kdežto ostatní auta koncernu Stellantis stejné velikosti mají za základ novější CMP. „Je pozoruhodné, jak se prodeje C3 drží,“ nechal se slyšet Koskas.
Chystaný model ë-C3 je podle něj odpověď na levné elektrické crossovery, které se do Evropy valí z Číny. Vůz bude podle něj hatchbackem s prvky SUV, nikoliv skutečným crossoverem. Auta, která k designu přistupují podobným způsobem, jsou např. Toyota Aygo X či Dacia Sandero Stepway.
Citroën Oli: drsně vyhlížející koncept má nabízet dost na to, aby prostě stačil
Nebude to ale elektrická verze indického modelu C3, jen upravená pro evropské specifikace, podobně jako je případ Dacie Spring. Chystaný malý citroën se bude vyrábět v Evropě - zatím není známo, zda v Trnavě, jako současná C3, nebo někde jinde - a s cenou se má vejít do 25 tisíc eur (594 tisíc korun) „plně vybavený“, řekl Koskas. Další detaily o novince však neprozradil.
Podle nejmenovaných, ale s vývojem obeznámených zdrojů agentury Reuters bude vůz mít dojezd na jedno nabití 300 kilometrů a jeho baterie se bude nejspíš vyrábět v Číně.
„Dnes na trhu není ekvivalent,“ prohlásil o voze Koskas a dodal, že novinka má za cíl navázat na tradici malých a cenově dostupných aut, jako byly modely 2CV, AX nebo Saxo.