Článek
Vůz střední třídy na pomezí SUV, kombi a hatchbacku, Citroën C5 X, v Česku začíná na akčních 750 tisíc korun ve výbavovém stupni Feel. Čili se zážehovým přeplňovaným tříválcem o zdvihovém objemu 1,2 litru a výkonu 130 koní v páru se samočinnou osmistupňovou převodovkou, která je určena pro všechny motory v nabídce.
Standard zahrnuje 17palcová hliníková kola, základní interiér v černé a šedé barvě, bezpečnostní paket, 10palcový infotainment nebo 8 reproduktorů.
Stupeň Feel Pack je k mání i s 225koňovým plug-in hybridním ústrojím se zážehovou čtyřválcovou šestnáctistovkou a elektromotorem. Navíc má bezklíčový vstup a startování, šedý interiér se syntetickou kůží, zpětnou parkovací kameru nebo 19palcová kola.
Sedan DS 9 dostal už třetí variantu plug-in hybridu
Shine odemyká i třetí motorizaci, zmíněnou šestnáctistovku bez elektromotoru s výkonem 180 koní. Navíc zahrnuje například šedý interiér s černou kůží, ambientní osvětlení, asistenta pro jízdu na dálnici, bezdrátové nabíjení telefonu nebo vyhřívaný volant potažený kůží.
Vrcholem je Shine Pack (do jeho výbavy nelze objednat tříválec). Nad rámec stupně Shine má třeba ozdobné hliníkové prahy dveří, vyhřívaná přední sedadla, koberečky, 360stupňovou parkovací kameru či kožený interiér.
Návrat do střední třídy
Citroën hraje ve skupině PSA, respektive Stellantis, v posledních letech roli spíše lidové automobilky s odvážným designem, na reprezentativní modely s vyšší cenovkou proto moc místa nezbývá.
„Cé-pětka“ opustila evropský trh ve své druhé generaci už v roce 2017, limuzína C6 dokonce o pět let dříve. Roli vlajkové lodi tak plnilo SUV C5 Aircross, tento úkol však nově přebírá model C5 X.
Citroën představuje C5 nové generace, míchá několik segmentů
S délkou 4805 mm, šířkou 1865 mm a výškou 1485 mm jde o klasický vůz segmentu D, tedy střední třídy. Nadstandardní je rozvor náprav 2785 mm, který má zajistit velkorysý podélný prostor pro posádku.