Článek
Citroën C5 se vrací do Evropy, ovšem nikoliv jako sedan či kombík, kterým byl do loňského roku – jako SUV s přídomkem Aircross. „Starý kontinent” se dočkal novinky rok po odhalení čínské varianty.
Tento francouzský konkurent Nissanu Qashqai a Seatu Ateca je druhým citroënem na evropských trzích, který dostal nové, ultra měkké tlumiče, nazvané „Progressive Hydraulic Cusions”, a to po novém C4 Cactusu. [celá zpráva]
Zvenčí je evropský C5 Aircross jednoznačně inspirován čínským sedanem C6 a pár detailů si bere z C4 Cactusu, zejména tedy polštářky s názvem airbumps na dolních hranách dveří.
Příď už nevypadá ani zdaleka tak komicky, jako u menších citroënů, byť standardní hlavní světlomety pořád vypadají jako mlhovky, když je denní svícení tak vysoko nad nimi. Vzadu ale C5 Aircross možná potěší fanoušky starších Ferrari – grafika zadních lamp trochu připomíná logo 512 Berlinetta Boxer.
Kabina je orientovaná na komfort, vzadu jsou tři totožná sedadla
V kabině nabídne novinka sedadla Active Comfort Seats, se kterými jsme už měli tu čest v modernizovaném C4 Cactusu. Jsou velmi měkká, ale v Cactusu měla krátký sedák, omezené možnosti nastavení a mizerné boční vedení.
Zadní sedadla ovšem nejsou standardní lavicí, ale třemi oddělenými sedačkami, které jsou všechny stejné šíře. To znamená, že místo uprostřed už nebude za trest, odhlédneme-li od možného pošťuchování sourozenci z obou stran.
Po stránce výbavy kabiny nabídne C5 Aircross osmipalcový středový displej, kterým se, soudě dle fotografií, bude ovládat i klimatizace, stejně jako u ostatních soudobých peugeotů a citroënů.
Centrální displej nabízí podporu pro Android Auto i Apple CarPlay, má ale i vlastní navigaci Citroën Connect Nav. Spolupracuje s 12,3” digitálním přístrojovým štítem. A pokud váš telefon podporuje bezdrátové nabíjení, i to je v nabídce.
Kromě toho se můžeme těšit na kamery okolo vozu, zajišťující 360° výhled, palubní kameru vestavěnou do zpětného zrcátka a balík systémů Highway Driver Assist, tedy adaptivní tempomat s aktivním udržováním v jízdním pruhu.
C5 Aircross je dlouhý 4,5 metru a široký 1,84 metru. Stojí na stejné platformě jako Peugeot 3008, ale jeho rozvor náprav je 2,73 metru. To znamená více prostoru na zadních sedačkách.
Kufr obrovský, diesely i benzíny od 130 do 180 koní
Novinka zaujme českého zákazníka největším kufrem ze všech SUV ve svém segmentu – 580 až 720 litrů, podle toho, jak posunete sedadla v druhé řadě. Ta jsou tři a pohybují či skládají se individuálně. Pokud schováte všechna tři, prostoru pro náklad je 1630 litrů.
Pod kapotu nečekejme šestiválce, jako tomu bylo u poslední C5. Tisková zpráva hovoří o dvou benzínových motorech PureTech, a to o výkonu 130 koní s šestistupňovým manuálem a o výkonu 180 koní s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Pokud máte radši naftu, budou k mání také dvě varianty. Stotřicetikoňový diesel BlueHDi bude možné spárovat s manuálním šestikvaltem nebo automatickým osmikvaltem, silnější, 180k BlueHDi bude k mání jen s automatickou převodovkou.
Žádná z těchto motorizací ovšem nenabídne pohon všech kol. Je to trochu škoda – světlá výška vozu je 23 cm, a s tím už by čtyřkolka byla skutečně využitelná. Má však zůstat vyhrazena plug-in-hybridní verzi, která se ukáže koncem příštího roku. Zároveň bude prvním plug-in hybridem Citroënu vůbec.
Může se vám hodit na Garáž.cz: