Článek
Koncept nové generace rodinného SUV Citroën C5 Aircross byl představen již v říjnu loňského roku, nyní ale francouzská automobilka představuje jeho produkční verzi, která míří do vysoce konkurenčního segmentu středně velkých SUV modelů.
Základem vozu je platforma STLA Medium, využívaná i modely Peugeot 3008 nebo Opel Grandland, která dává automobilce svobodu volby pohonného ústrojí. Design vozu pak vychází z odvážného loňského konceptu, který kombinuje minimalismus a důraz na aerodynamiku. Do produkční verze se navíc dostal jen s hrstkou úprav.
Vpředu tak stále vidíme výraznou masku se staronovým logem automobilky a zmínku si zaslouží i Matrix LED světlomety. Zapuštěné kliky sice nahradily kliky klasické, v podbězích ale mohou být až 20“ litá kola s výrazným designem a nepřehlédnutelný je i design zadních svítilen. Charakter crossoveru navíc kromě oplastování podtrhuje i světlá výška 200 mm.
Celkem zásadní jsou ale změny v rozměrech. Nová generace C5 Aircross narostla oproti předchůdci o 150 mm na délku, na výsledných 4652 mm, a rozvor byl protažen dokonce o 60 mm na výsledných 2784 mm. Nárůst prostoru by přitom měli pocítit především cestující v druhé řadě sedadel.
Kabina vozu byla navrhována v duchu architektury „Citroën C-Zen Lounge“ a pasažérům by tak měla nabídnout komfort a atmosféru salonku. Tomu by mělo odpovídat kvalitní čalounění kabiny, komfortní sedadla Citroën Advanced Comfort, optimalizovaná poloha řidiče se snadno přístupnými informacemi nebo bohatá výbava.
Největší displej infotainmentu
Kromě tradičního digitálního přístrojového štítu vidíme v palubní desce zapuštěný vertikální displej infotainmentu, který by měl být tím vůbec největším, jaký kdy společnost Stellantis umístila do svého automobilu. Jeho systém nabízí různé widgety a v jeho spodní části vidíme snadný přístup k nastavení ventilace.
Vedle bohaté výbavy a komfortního prostředí pak automobilka slibuje zavazadelník o standardním objemu 651 litrů, sedadla sklopná v poměru 40 : 20 : 40 a dvojitou podlahu kufru, kde je úložný prostor o objemu dalších 75 litrů, využitelný například pro uložení nabíjecích kabelů.
Nová generace modelu C5 Aircross nabídne dvě varianty hybridního pohonu. První z nich je Hybrid 145, tvořený tříválcovým přeplňovaným motorem 1.2 PureTech ve spojení s 48V mild-hybridní technologií. Druhou možností je Plug-In Hybrid 195, který kombinuje 1,6litrový čtyřválec s elektromotorem integrovaným v sedmistupňové převodovce. Tento systém umožňuje dojezd až 85 kilometrů čistě na elektřinu v kombinovaném cyklu.
Elektrická verze
Dostupná bude i elektrická verze s označením ë-C5 Aircross, nabízená ve dvou variantách dle velikosti baterie. Model Standard Range dostane elektromotor o výkonu 210 koní, baterii s kapacitou 73 kWh a slibuje dojezd až 520 km. Verze Extended Range dostane elektromotor o výkonu 230 koní, baterii s kapacitou 97 kWh a slibuje dojezd až 680 km.

Loňský koncept Citroën C5 Aircross Concept
Obě verze ale budou podporovat rychlonabíjení při výkonu až 160 kW, kdy nabití z 20 na 80 procent zabere 27 až 30 minut. Palubní nabíječka má standardně výkon 11 kW, volitelně však bude dostupných i 22 kW. Zajímavostí je pak podpora obousměrného nabíjení V2L, kdy z vozu půjde napájet různé spotřebiče.
Prodej nového modelu C5 Aircross odstartuje v druhé polovině letošního roku, ceny ale prozatím neznáme.