Článek
Není to sice plnohodnotná nová řada, která by byla tou nejlepší výplní, ale i tak je to o něco lepší, než mít nedostatek ve výrobním programu. C4 sedan je o 49 cm delší než C4 Coupé a o více než půl metru delší než hatchback. Také na rozvoru vůz získal, takže 2,71 m je více než dobrá hodnota. Pět centimetrů na výšku přidaných proti hatchbacku je dáno především tvarem oblouku střechy.
V interiéru je nárůst rozměrů poznat především v oblasti kolen pro cestující na zadních sedadlech. Osoby s výškou pod 190 cm nemají problém se sem jakkoli vejít. To této výšky je také výška stropu přiměřená a jen při zaklonění hlavy se temeno dotkne výplně.
:. Pro cestující vzadu se díky protaženému rozvoru zvětšil prostor pro nohy.
Ovšem to nejlepší pro zákazníky nabízí vůz za zadními sedadly. Ten nabízí v základním uspořádání 513 l, což je hodnota větší, než má i C4 Picasso. Zavazadelník v klasickém tříprostorovém uspořádání má díky posunutí světel do krajů karoserie velmi velký nakládací otvor, ale nakládací hrana je možná až příliš vysoko.
Přístrojová deska je prakticky beze změny, takže i zde najdeme volant s pevným středem či zajímavé digitální přístroje umístěné uprostřed.
Technické údaje | ||
---|---|---|
Motor | 1.6i | 1.6 HDi |
Výkon | 80 kW | 80 kW |
při ot./min | 5800 | 4000 |
Toč. moment | 147 N.m | 240 N.m |
při ot./min | 4000 | 1750 |
Max. rychlost | 185 km/h | 190 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h | 11,8 s | 11,8 s |
Komb. spotřeba | 7,6 l | 5,2 l |
Rozměry vozu | ||
4771 x 1773 x 1512 mm | ||
Objem zavazadelníku | ||
513 l |
Vůz bude na český trh dodáván pouze s dvojicí motorů. Obě jsou šestnáctistovky a mají shodný výkon 80 kW. Ta zážehová však má točivý moment 147 N.m, turbodiesel nabízí 240 N.m.
Vůz bude nabízen ve dvou výbavách. Ani jedna však nebude „žebrák“, protože plán Citroënu je, že C4 sedan je luxusnější variantou hatchbacku. Bohužel ještě ceny nejsou schváleny centrálou ve Francii, takže vám je nemůžeme nabídnout. Každopádně auto nebude levnější než hatchback nebo dokonce kupé.