Článek
Základ vozu je v rodinném voze C4. Ostatně to dokládá i název vozu, ale zvenčí byste těžko poznali příbuznost. Přední maska je sice trochu přiblížená vzhledu "cé-čtyřky", ale naštěstí si jde dost svou vlastní cestou. Velkoprostorový vůz potřebuje hodně místa, což je zřejmé i z rozměrů automobilu. Nové Picasso je ve všech směrech větší než staré, ale zato menší než velké MPV C8.
Všude sklo
Uvnitř vládne pohoda, a to především světelná. Rozměrné přední sklo sahá skoro až k hlavě cestujících na předních sedadlech. Pokud začne svítit slunce, lze sluneční clonu posunout po kolejničkách do klasické polohy daleko vpředu, kde bude plnit svůj účel. Aby si světla užili všichni cestující jsou boční okna hodně rozměrná a nad hlavou mohou mít za příplatek panoramatickou prosklenou střechu.
Sedm cestujících si užívá komfortu na samostatných sedadlech, přičemž ta poslední dvě jsou výsuvná z podlahy. Zavazadelník má základní objem 208 l (při všech sedadlech využitých lidmi), po zasunutí třetí řady do podlahy se zvětšuje na 576 l a nejvíce lze využít 1951 l pro naložení nákladu.
Ceník Citoënu C4 Picasso | ||||
Výbava | Base | X | SX | Exclusive |
1.8 | 539 900 | 599 900 | 639 900 | - |
2.0 BMP6 | - | - | 679 900 | - |
1.6 HDI | 599 900 | 659 900 | 699 900 | - |
1.6 HDI BMP6 | - | 679 900 | 719 900 | - |
2.0 HDI BMP6 | - | 724 900 | 764 900 | 834 900 |
Přístrojová deska silně připomíná tu v hatchbacku C4, a to především volantem s pevným středem a displeji posunutými na střed. Některé modely disponují manuální převodovkou, která má řadicí páku na výstupku z palubky. Ty, které mají robotizovanou převodovku BMP6, však tento výčnělek nemají a za volantem je jen malá páčka na volbu jízdního režimu a dvě křidélka pro možnost ručního řazení.
Vždy po dvou motorech
Motory nabízí nový model celkem čtyři. Dva zážehové mají objemy 1,8 a 2,0 l a výkony 92 a 103 kW. Vznětová šestnáctistovka vykazuje výkon 80 kW, o čtyři decilitry objemnější agregát pak 100 kW.
Technické údaje | ||||
Motor | 1.8 | 2.0 | 1.6 HDI | 2.0 HDI |
Objem (ccm) | 1749 | 1997 | 1560 | 1997 |
Výkon (kW) | 92 | 103 | 80 | 100 |
Toč. moment (N.m při ot./min.) | 170/3750 | 200/4000 | 240/1750 | 270/2000 |
Maximální rychlost (km/h) | 185 | 195 | 180 | 195 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 11,9 | 11,5 | 12,7 | 12,5 |
Kombinovaná spotřeba (l na 100 km) | 8,0 | 8,0 | 5,9 | 6,1 |
Převodovka BMP6 | - | V základu | Na přání | V základu |
Citroën C4 Picasso je na českém trhu k dispozici za základní cenu 539 900 Kč. V ní je započítána opravdu bohatá bezpečností výbava (7 airbagů, ABS, ESP), ale chybí klimatizace, rádio a další drobnosti. Cena podle výbavy postupně narůstá až k 834 900 Kč, samozřejmě bez příplatkové výbavy.