Článek
Tři roky a 300 000 prodaných vozů. Citroën se změnou na avantgardního hipstera u svého rodinného vozu neprohloupil. Naopak. Donutil i největšího konkurenta Renault, aby přistoupil k podobnému kroku, jenže to už má Citroën s pěknými prodejními čísly solidní náskok.
Teď tu je mírná úprava vozu, která je hlavně zaměřená na bezpečnost. Ale pojďme postupně představit novinky z těch viditelných k těm neviditelným. Vzhled vozu se změnil jen nepatrně. Třeba kolem mlhovek je nyní stříbrná linie. Nebo jsou tu jiskrnější světla, nová kola, barvy, možnost dvoubarevného lakování střechy, nové odstíny karoserie…
Uvnitř pak vládne změnám nový sedmipalcový displej, na který lze zrcadlit i funkce mobilu. Informace navigace se mohou promítat i do horního dvanáctipalcového displeje palubních přístrojů. Navigace nově umí zobrazovat památky nebo místa s radary.
Bezpečí především
Teď to důležité. Hlavními změnami prošla elektronika, která dostala například speciální systémy sledování jízdních pruhů, slepého úhlu zrcátek, aktivní asistent jízdy v pruzích či systém sledování únavy řidiče. Od podzimu přibude i automatické brzdění.
V nabídce přibude také jeden agregát. Jde o zážehovou dvanáctistovku s přeplňováním, která má výkon 96 kW (130 koní). Ta je standardně spojena s šestistupňovým automatem. Uvidíme, jestli se motor objeví i u nás, kde jsou v nabídce zatím jen naftové agregáty. Ostatně sami hlasujte, jestli byste chtěli třeba Citroën Grand C4 Picasso s tímto motorem.