Článek
Modernizovaný Citroën Berlingo zaujme už na první pohled výrazně přepracovanou přídí s novou maskou chladiče, novým nárazníkem a především novými světlomety, které mají podpis tvořený třemi rozdělenými LED segmenty. Novinkou je také výraznější umístění nového loga značky v téměř kolmé masce.
Zadní část vozu, která nabízí samostatně otvíratelné okno, působí oproti přídi poněkud usedleji. Výrazným prvkem jsou pouze vertikální LED koncová světla. Karoserii může zdobit pět barev, včetně nových odstínů Kima Blue a Sirkka Green, zatímco podběhy vyplňují kola o průměru 16, nebo 17 palců. Vyšší výbava pak standardně nabídne i střešní nosiče.
Výraznou proměnou prošla také kabina, což je patrné už při pohledu na palubní desku. Před řidičem je 10palcový digitální přístrojový štít, uprostřed najdeme 10“ obrazovku infotainmentu My Citroen Play s bezdrátovou konektivitou Android Auto i Apple Car Play a před spolujezdcem je prostorná odkládací přihrádka Top Box, která vznikla přesunutím airbagu do střechy.
Citroën vrací spalovací motory do nabídky osobního berlinga, díky malé fintě
Nový je také volant, volitelně vyhřívaný, s plochou spodní stranou a novým logem značky. Automobilka navíc slibuje celkové zvýšení kvality interiéru. Na bezpečnost posádky pak dohlíží 18 bezpečnostních a asistenčních systémů, včetně adaptivního tempomatu.
K vyššímu pohodlní by měla přispět nová přední sedadla Advanced Comfort, která jsou vyrobena z vysoce kvalitní pěny a nabízí lepší boční oporu. Druhá řada sedadel je standardně vybavena třemi samostatnými sedadly, která jsou posuvná a sklopná.
Vůz bude dostupný ve dvou délkách - M (4,4 m) a XL (4,75 m). Prodloužený model může být vybaven dvojicí sedadel ve třetí řadě, přičemž celková délka podlahy se pohybuje od 2,7 metru u verze M po 3,05 metru u verze XL. Kromě toho nabízí berlingo i 27 úložných prostor o celkovém objemu 186 litrů, takže se jedná o velmi praktický vůz.
Modernizovaný Citroën Berlingo by se měl v Evropě prodávat v čistě elektrické verzi e-Berlingo, která nabídne elektrický motor o výkonu 100 kW, čerpající energii z LFP baterie o kapacitě 50 kW. Dojezd dle WLTP by se měl pohybovat okolo 320 km, což je 20% zlepšení oproti staršímu modelu. Volitelným doplňkem bude i inovované tepelné čerpadlo.
Vůz standardně podporuje pomalé nabíjení při výkonu 7,4 kW, za příplatek však bude dostupná i palubní nabíječka o výkonu 11 kW, se kterou by mělo plné nabití trvat 5 hodin. U rychlonabíječek lze nabíjet při výkonu až 100 kW, kdy nabití z 0 na 80 % zabere jen 30 minut.
Mimo evropské trhy bude modernizovaný Citroën Berlingo dostupný i se zážehovými a vznětovými motory PureTech a BlueHDi. Existuje však možnost, že tyto motory budou dostupné i na našem trhu díky homologaci osobního vozu v kategorii N1. Tato verze byla na českém trhu uvedena v létě loňského roku, kdy doplnila čistě elektrické osobní vozy a užitkové modely se spalovacím motorem. Oficiální potvrzení jejího pokračování Novinky zatím nedostaly.