Hlavní obsah

Citroën Ami dostal sportovní charakter, do techniky se ale nepromítl

Dvoumístný elektromobil Citroën Ami si vzhledem ke svému výstřednímu designu rychle získal řadu příznivců, jejichž řady se rozrůstají i díky různým speciálním edicím. Ta nejnovější nese označení Pop a sází na sportovní styl.

Foto: Stellantis

Citroën Ami Pop

Článek

Citroën Ami, malá elektrická čtyřkolka, kterou je v některých zemích možné řídit dokonce již od 14 let a bez řidičáku, si rychle získal obrovskou popularitu. Ostatně za dva roky od uvedení se navzdory skromným technickým parametrům prodalo již přes 43 000 kusů, na čemž mají zásluhu i různé speciální edice.

Ta nejnovější nese označení Pop a automobilka se s ní pokouší propůjčit malému vozítku sportovní šmrnc. K tomu by měly pomoci nové kryty kol připomínající litá kola, barevné dekory na dveřích i zadních sloupcích, nový zadní spoiler, černé rámečky světel nebo černé výplně nárazníků a lišty pod čelním sklem.

Kabina zaujme červenými dekory, důležitější změna však proběhla po stránce ergonomie. Automobilka totiž přemístila volič převodovky z prahu u dveří na střed palubní desky, hned vedle USB zásuvky, nastavení ventilace a dalších ovládacích prvků, takže je více na očích a snadněji k nalezení. K této úpravě navíc od příštího roku dojde u celé modelové řady Ami.

Sportovní charakter nové edice Ami Pop se ale bohužel nepromítl do technických parametrů. Vozítko s délkou 2,41 metru a hmotností 485 kg je tak stále vybaveno elektromotorem o výkonu 6 kW (8 koní), napájeným z baterie s kapacitou 5,5 kWh. Maximální rychlost dosahuje 45 km/h a dojezd by se měl pohybovat kolem 75 kilometrů. Plné nabití po připojení do klasické 220V zásuvky by mělo trvat okolo čtyř hodin.

Legendární Citroënova Kachna se představila před 75 lety

AutoMoto

Fiat Topolino se vrací jako elektrické mikroauto bez dveří

AutoMoto

Výběr článků

Načítám