Hlavní obsah

Citroën Ami dostal sportovní charakter, do techniky se ale nepromítl

Dvoumístný elektromobil Citroën Ami si vzhledem ke svému výstřednímu designu rychle získal řadu příznivců, jejichž řady se rozrůstají i díky různým speciálním edicím. Ta nejnovější nese označení Pop a sází na sportovní styl.

Foto: Stellantis

Citroën Ami Pop

Článek

Citroën Ami, malá elektrická čtyřkolka, kterou je v některých zemích možné řídit dokonce již od 14 let a bez řidičáku, si rychle získal obrovskou popularitu. Ostatně za dva roky od uvedení se navzdory skromným technickým parametrům prodalo již přes 43 000 kusů, na čemž mají zásluhu i různé speciální edice.

Ta nejnovější nese označení Pop a automobilka se s ní pokouší propůjčit malému vozítku sportovní šmrnc. K tomu by měly pomoci nové kryty kol připomínající litá kola, barevné dekory na dveřích i zadních sloupcích, nový zadní spoiler, černé rámečky světel nebo černé výplně nárazníků a lišty pod čelním sklem.

Kabina zaujme červenými dekory, důležitější změna však proběhla po stránce ergonomie. Automobilka totiž přemístila volič převodovky z prahu u dveří na střed palubní desky, hned vedle USB zásuvky, nastavení ventilace a dalších ovládacích prvků, takže je více na očích a snadněji k nalezení. K této úpravě navíc od příštího roku dojde u celé modelové řady Ami.

Sportovní charakter nové edice Ami Pop se ale bohužel nepromítl do technických parametrů. Vozítko s délkou 2,41 metru a hmotností 485 kg je tak stále vybaveno elektromotorem o výkonu 6 kW (8 koní), napájeným z baterie s kapacitou 5,5 kWh. Maximální rychlost dosahuje 45 km/h a dojezd by se měl pohybovat kolem 75 kilometrů. Plné nabití po připojení do klasické 220V zásuvky by mělo trvat okolo čtyř hodin.

Výběr článků

Načítám