Článek
Tradice Art Car se s BMW táhne už od roku 1975, kdy umělec Alexander Calder přeměnil model 3.0 CSL na umělecké dílo, a v roce 2023 budeme svědky už v pořadí 20. uměleckého vozu.
BMW M Hybrid V8 s nelakovanou karbonovou karoserií si do parády letos vezme etiopská umělkyně Julie Mehretu.

BMW M Hybrid V8 Art Car
Než se tak ale stane, BMW ještě stihlo už tak velkolepě vypadající závodní speciál vyfotografovat. Zajímavé snímky vznikly v Guggenheimově muzeu v New Yorku a je skutečně zvláštní vidět auto bez jakéhokoli laku.

BMW M Hybrid V8 Art Car
Sourozenci tohoto modelu mimo jiné místo pózování fotografům soutěží v rámci seriálu IMSA, a v příštím roce dokonce zamíří i na slavnou čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans.
Auto je hodně lehké, inženýři se dostali na 1030 kilogramů, má širokou masku chladiče s obřími ledvinkami ve stylu BMW. Podle názvu je pak jasné, že pod kapotou je motor V8.
Jedná se o agregát s interním označením P66/3, má zdvihový objem 4,0 litru a původně byl umístěn v závodním M4 DTM v roce 2017. Jen spalovací motor bez elektromotoru pak nabídne výkon 640 koňských sil.
BMW X1 dostalo vrcholovou verzi, M35i nabídne 300 koní bez elektřiny
