Článek
Po téměř dvou letech nedostatku polovodičů pro výrobu aut, která nutila automobilky omezovat výrobu či skladovat nedokončená auta na letištích, se začíná blýskat na lepší časy. Píše to web Automotive News Europe s odkazem na některé německé automobilky.
Mercedes-Benz a BMW patří k automobilkám, které nyní mají dost komponent na plnou výrobu. Obě automobilky předpovídaly zlepšení situace na pozdější dobu.
„Stále to monitorujeme z týdne na týden, ale v podstatě na celém světě nemáme problémy s výrobou,“ nechal se slyšet Jörg Burzer, šéf výroby a řízení dodavatelského řetězce u Mercedesu. Problémy se podle něj sem tam pořád objevují, „ale není to nic ve srovnání s loňským rokem“.
Škodě se stále nedaří vyrábět na plnou kapacitu, chybějí díly, říká předseda podnikové rady
Vedení Mercedesu ovšem kvůli krizi přehodnotilo, co všechno musí vyrábět. Rozhodlo se s čipy upřednostnit velká a luxusní auta, na nichž má firma větší marži.
BMW označuje situaci za stabilnější, ale přílišným optimismem nehýří. Nejmenovaný mluvčí Volkswagenu také označil dodávky čipů za stabilní, ale upozornil, že pořád panuje nejistota, jak to bude v následujících měsících.
Podobně opatrně zní vyjádření značky nákladních aut Mercedes-Benz, patřící do koncernu Daimler Truck. „Není to perfektní, ale je to lepší než loni. Snažím se neslavit předčasně,“ říká šéfka značky Karin Radstromová.
Výroba aut se letos přiblíží době před covidem, očekává automobilka Škoda
Harry Wolters, šéf značky náklaďáků DAF, je optimističtější: „Máme lepší dodávky, než jsme před pěti, šesti týdny očekávali. V USA a Evropě jsme mohli navýšit výrobu.“ Naopak firma Volvo Trucks hlásí stále problémy s dodávkami polovodičů.
Výzkumy, jejichž výsledky publikovala agentura Bloomberg, stále hlásí dlouhou dodací dobu polovodičů, ovšem během května stabilní, nikoliv rostoucí. A také, že odhad globální produkce osobních automobilů je pro rok 2022 stále hluboko pod úrovní před covidovou pandemií.