Článek
O polovodičové krizi se pro web Automobilwoche rozpovídal člen představenstva VW Murat Aksel. „Nestálá situace nás bude ovlivňovat minimálně do první poloviny letošního roku,“ uvedl Aksel.
Celosvětovou krizi v dodávání polovodičových čipů způsobil z velké části covid-19 a také rostoucí poptávka po polovodičích, kterou ovlivňují mimo automobilek i výrobci spotřební elektroniky. Evropské automobilky také podcenily diverzifikaci dodavatelů, protože se většina z nich obracela na asijské výrobce.
Škodu Auto stále brzdí nedostatek čipů, odstávek využívá k investicím a úpravám
Aksel uvedl, že problém je podle něj strukturální, ale místo toho, aby VW vynakládal síly na vymáhání škod od dodavatelů, rozhodl se naopak zlepšit spolupráci, aby podobnému problému v budoucnosti předešel. Lepší predikce toho, jak se bude krize vyvíjet, přinesou až online výsledky kapacity polovodičů.