Článek
Lavi Electric Vehicle Company, součást čínského koncernu Geely, dodává model VN5 zatím jen jako běžné vozidlo pro taxislužbu v hlavním městě Velké Británie, ale to se brzy změní. Firma totiž vidí ve vozidle velký potenciál a jeho schopnosti chce využít na trhu s elektrifikovanými dodávkami.
Užitkový automobil by měl na trh dorazit ještě v roce 2020 a bude využívat stejnou plug-in hybridní motorizaci, jako oblíbené taxi. Elektromotor využívá baterii o kapacitě 31 kWh, a dojede proto na jedno nabití až 92 kilometrů. Společně s benzinovým tříválcem je pak dojezd 480 kilometrů.
Test Subaru XV e-Boxer: Mimo asfalt umí, ale nestojí málo
Potenciál auta je také značný, i co se týče nákladového prostoru. Na korbu by se měl vejít náklad o hmotnosti až 830 kilogramů a vejít by se tam měly dvě europalety. Nechybí ani boční dveře.
Vůz chce LEVC nabízet v hned několika variantách výbavy. I základní verze bude mít tempomat nebo dotykovou obrazovku infotainmentu a hlavně rychlonabíjení. Specifikace City dostane navíc vyhřívaný volant, parkovací senzory nebo hlídání jízdního pruhu.
Mercedes ukazuje obří infotainment nové třídy S
LEVC věří, že elektrifikované nebo zcela elektrické dodávky jsou budoucností podniků ve městech. Jeho cena ale patrně řadu zákazníků odradí. Automobilka si ho cení na 46 500 liber, což je v přepočtu přibližně 1,3 milionu korun. To je za kompaktní dodávku sice hodně, na druhou stranu plug-in hybridní konkurence aktuálně na evropském trhu nefiguruje.