Článek
Čína bude zřejmě jediným trhem, kde se ID.4 bude prodávat také ve variantě X. Důvod je jednoduchý, vyrábět zásadní novinku chtěly oba společné podniky Volkswagenu v Číně. Zatímco ID.4 Crozz se tak ujme FAW-VW, model ID.4 X bude sjíždět z pásů automobilky SAIC-VW.
Verze ID.4 X má protažené světlomety, jinou záď včetně svítilen či odlišný přední nárazník s výraznou horizontální linkou. Je také o 20 milimetrů delší.
Volkswagen se zatím podělil o první informace a fotogalerii k novým modelům, technické detaily zveřejní později. V Evropě se na trh postupně dostává několik variant pohonu. Aktuálně je v prodeji verze s pohonem zadních kol o výkonu 150 kW (204 k), se sadou akumulátorů s využitelnou kapacitou 77 kWh. Na jedno nabití lze ujet až 520 km podle metodiky WLTP.
Volkswagen ID.4 má první ceny pro český trh
Obě čínské varianty mají z pohledu designu i dvě maličkosti, které přes předpisy Evropské unie neprojdou. Loga na přídi a zádi svítí, což je v Evropě zakázáno.
Podle informací Novinek zvažovali v prvních fázích vývoje něco podobného pro evropský trh i v Mladé Boleslavi pro Škodu Enyaq. Rolls-Royce pak nedávno zareagoval zpětně, podsvícené sošky na kapotách vozů dodatečně vypíná s tím, že „podsvícené ozdoby na kapotě nejsou dovoleny eurounijním homologačním procesem vozidel jako celků”.