Článek
Technologie baterií se neustále vyvíjí, většina odvětví ale věří, že další zásadní průlom přinesou až tzv. solid-state baterie, tedy baterie s pevným elektrolytem. Ty by měly být lehčí, bezpečnější a současně by měly nabídnout vyšší energetickou hustotu, díky čemuž mohou být zásadním milníkem pro elektromobilitu.
Na vývoji nového typu baterií aktuálně pracuje celá řada společností, kromě výrobců baterií i samotné automobilky. Všichni si totiž dobře uvědomují, že vítězství v tomto závodu může být výraznou konkurenční výhodou. Čínská společnost SAIC Motor, pod kterou spadají například značky MG, Baojun, Wuling a další, by přitom mohla být jednou z prvních, která dostane novou technologii na trh.
Audi bude s partnerem SAIC vyvíjet čínskou platformu pro elektromobily
Podle čínského webu Autohome se totiž společnost na energetické konferenci pochlubila, že technologii solid-state baterií chce do některých modelů instalovat již v příštím roce. Zatím by se však mělo jednat o semi-solid-state baterie (baterie s částečně pevným elektrolytem), ve kterých bude stále použit i tekutý elektrolyt.
Od roku 2026 už ale společnost plánuje zahájit masovou výrobu skutečných solid-state baterií, které by si tak mohly postupně najít cestu do různých značek v rámci čínského koncernu. Zatímco prvním modelem se semi-solid-state bateriemi by se měl stát sedan IM L7, název prvního modelu s čistě solid-state bateriemi zatím neznáme.
Pokud by se čínské společnosti povedlo dodržet tento harmonogram, získala by před konkurencí výrazný náskok. Například automobilka Toyota, která na novém typu baterie pracuje již několik let a drží řadu patentů, počítá s nasazením solid-state baterií nejprve do hybridních modelů a jejich masovou výrobu až ke konci desetiletí.