Hlavní obsah

Čínský řidič musel jet, dokud mu nedošlo palivo. Údajně selhal tempomat i brzdy

Řidiči Havalu H6 na východě Číny nezbývalo údajně nic jiného než jet stovky kilometrů na tempomat, který nešel vypnout. Auto ale je běžně možné zastavit řadou různých způsobů.

Foto: Profimedia.cz

Haval H6 (ilustrační foto)

Článek

Tempomat je dobrým pomocníkem, ale může být zlým pánem. Přesvědčit se o tom měl čínský motorista jménem Luo, jehož Haval H6 na dálnici v provincii Chu-nan jel a nešel zastavit. Alespoň podle čínského webu Autohome, který zprávu přináší.

Vozu se měl večer 2. prosince zaseknout tempomat při rychlosti přes 100 km/h - nešel vypnout. Zároveň s tím měly selhat brzdy, takže vůz na brzdový pedál nereagoval a prostě jel pořád dál. Jakkoliv takovéto dvě závady najednou nejsou příliš pravděpodobné, vyloučit je nelze - auto je přece jen složitý stroj a porouchat se může kdykoliv.

Luo informoval policii, která mu poskytla doprovod, aby mohl prostě jet. Také údajně sehnala servisní podporu z automobilky, ale ani ta nebyla schopna najít řešení, takže zbývala jediná možnost - jet dál, dokud nedojde palivo. Bohužel pro Lua, zásoba paliva byla ještě docela velká - vůz se zastavil až po zhruba pěti stovkách kilometrů v provincii Kuang-tung.

Nové moskviče jsou podvod ruské propagandy. Auto je komplet z Číny

AutoMoto

Zní vám to jako ony příběhy o splašených teslách, které pořád zrychlují, ale následně se ukáže, že řidič jen místo brzdového pedálu v panice šlapal na plyn? Nejste sami. Věcí, které by musely selhat, aby skutečně nezbývalo nic jiného než jet, dokud nedojde palivo, je více - zejména parkovací brzda a volič převodovky, případně táhla řazení. Jakou převodovku vůz měl, není známo.

Parkovací brzda, ať už klasická, nebo elektrická, se dá v případě nouze použít k zastavení vozu. Ruční páku prostě zatáhnete, u elektronické držíte tlačítko. Vyřadit na neutrál u manuální převodovky je snadné, i kdyby byla závada na spojce. Se závadou na táhlech řazení zase můžete vyšlápnout spojku. Ano, může se porouchat obojí najednou, ale jak moc je to pravděpodobné?

U samočinné převodovky zase volič posunete do polohy N a vůz by měl vyřadit; elektronický volič je někdy třeba podržet v dané pozici, ale vůz by nikdy neměl odmítnout vyřadit, když mu to řidič přikáže. Ve všech těchto případech vůz zastaví dříve než po 500 kilometrech.

Jak to konkrétně bylo v tomto případě, proč nic z výše uvedeného nefungovalo, zatím není známo. Vůz putoval do servisu a výsledky šetření, co konkrétně za problémem stálo, zatím nejsou veřejně dostupné.

Co stojí za poklesem prodejů Škody v Číně? Začal dřív než covid

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám