Hlavní obsah

Čínský hypersport Aion Hyper SSR poprvé dorazil do Evropy, má působivé parametry

Čínská automobilka GAC v Evropě poprvé prezentovala svůj čistě elektrický hypersport Aion Hyper SSR, jehož trojice elektromotorů slibuje 1225 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h za 1,9 sekundy.

Foto: GAC Motor

Čínský elektrický hypersport GAC Aion Hyper SSR

Článek

O ohrožení evropského automobilového průmyslu čínskými značkami se dosud hovořilo především ve spojení s dostupnými elektromobily, čínská automobilka GAC ale na výstavě v Miláně připomněla, že v bezpečí by se neměli cítit ani výrobci výkonných supersportů.

Na výstavě Salone del Mobile 2024 totiž automobilka v evropské premiéře vystavila svůj elektrický hypersport Aion Hyper SSR, přičemž zkratka na konci ukrývá výraz „Super Sport Race“.

Vůz měří 4538 mm na délku, 1988 mm na šířku a 1238 mm na výšku, má elegantně uhlazenou karoserii, aktivní spoiler a bezrámové dveře se specifickým otvíráním.

Xiaomi zveřejnilo cenu svého prvního auta, útočí na nejlevnější Teslu

AutoMoto

Pod kapotou se ukrývá pohonné ústrojí se třemi elektromotory, jejichž kombinovaný výkon dosahuje 1225 koní. Ve světě elektrických hypersportů to nemusí působit nijak extrémně, Hyper SSR ovšem slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 1,9 sekundy. Maximální rychlost se ovšem zastaví na 250 km/h.

Vůz je osazen baterií s kapacitou 74,68 kWh, která by podle čínského testovacího harmonogramu měla zajistit dojezd 506 km na jedno nabití. Dle evropského harmonogramu WLTP ale jistě půjde o citelně nižší porci kilometrů.

Výrobce se chlubí masivním využitím karbonu, který byl použit na výrobu karoserie, kol i brzd, hmotnost vozu nicméně nezveřejňuje.

V kabině jsou sportovní sedadla, 8,8“ digitální přístrojový štít a 14,6“ obrazovka infotainmentu. Zajímavostí je hranatý volant, za kterým nejsou tradiční páčky. Automobilka se dále chlubí, že je vůz environmentálně udržitelný - některé komponenty jsou vyrobeny pomocí 3D tisku, jiné pocházejí z recyklace a nechybí ani bio rozložitelná veganská kůže.

Hyper SSR je zatím stále ve fázi konceptu, automobilka GAC nicméně plánuje brzy zahájit výrobu produkční verze. V minulosti přitom prohlásila, že chce destabilizovat evropskou supersportovní elitu, zejména Ferrari a Lamborghini, jak uvádí Autocar. Jejich monopol má být ukončen právě Čínou.

Podle Car News China by měl model vstoupit na čínský trh v tomto roce, přičemž cena by měla startovat od 1 286 000 čínských juanů, což je v přepočtu asi 4,22 milionu korun. Zatím ovšem není jisté, kdy a zda vůbec model vstoupí i na evropské trhy.

Čínský Dongfeng zvažuje v Itálii stavbu závodu s kapacitou až 100 000 aut ročně

AutoMoto
Související témata:
Aion Hyper SSR

Výběr článků

Načítám