Hlavní obsah

Čínský Geely CK1 zcela propadl v nárazových testech

Novinky, Martin Žemlička

Čínské automobilky nemají zrovna nejlepší reputaci, pokud jde o nárazové testy a potažmo ochranu posádky při dopravní nehodě. Smutným příkladem je i sedan Geely CK1, který v testu sdružení Latin NCAP nedosáhl při čelním střetu ani jediné hvězdičky.

Článek

Latin NCAP je novou organizací, která v Latinské Americe organizuje nárazové testy s metodikou uznávané evropské organizace Euro NCAP. Prvním nárazovým testem Latin NCAP byl sedan Geely CK1. A výsledek dopadnul velmi špatně.

Model CK1 není vybaven airbagy a struktura jeho karoserie i deformační zóny jsou velmi nekvalitní. To se naplno ukázalo při čelním nárazu, kdy v rychlosti 64 km/h s předsazenou deformovatelnou překážkou. Došlo k silné deformaci čelních sloupků i střechy, bariéra pronikla až k prostoru pro posádku, řidič se střetl s volantem.

Výsledkem by s největší pravděpodobností byly smrtelné následky pro posádku. Za čelní střet si Geely CK1 neodneslo žádnou (!) hvězdičku, u automobilů prodávaných na evropském trhu jsou přitom "standardem" pětihvězdičkové výsledky. Ochrana dětských pasažérů byla o něco lepší, za ní vůz dostal dvouhvězdičkové ohodnocení.

Vozidlo Geely CK1 se neprodává na evropských trzích.

Související témata:

Výběr článků

Načítám