Hlavní obsah

Čínský elektromobil se v Evropě nabízí pod hranicí 600 tisíc korun

Značka Nammi, spadající pod čínský gigant Dongfeng, uvedla na evropský trh malý elektromobil Box, jehož cena startuje dokonce i v Česku pod hranicí 600 000 korun.

Foto: Dongfeng

Dongfeng Nammi Box

Článek

Švýcarské zastoupení čínské automobilky Dongfeng zveřejnilo na svých webových stránkách nabídku nového modelu Nammi Box, jehož cena začíná na 21 990 švýcarských francích. To je v přepočtu bezmála 582 000 korun. Vůz už je přitom dostupný také na českém trhu, kde se ale ceny nepatrně liší.

Zatímco švýcarský ceník slibuje model s baterií o kapacitě 42,3 kWh, se kterou by měl vůz ujet kolem 310 kilometrů (340 dle českého ceníku) na jedno nabití dle evropského testovacího harmonogramu WLTP, český ceník nabízí za cenu 589 000 Kč (včetně DPH) model s baterií o kapacitě 31,4 kWh, která by měla zajistit dojezd 240 km (dle WLTP).

Verze s baterií o kapacitě 42,3 kWh a dojezdem 340 kilometrů na nabití by měla stát podle českého ceníku 639 000 Kč (včetně DPH), což je ovšem stále velmi solidní cenovka.

Za volantem Dongfengu T5 Evo: Na dostřel Evropanům

Testy

Baterie uložená v platformě S3 z dílny čínského výrobce pohání standardně elektromotor u přední nápravy poskytující maximální výkon 70 kW a 160 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h by mělo být otázkou 10,6 sekundy a maximální rychlost by měla dosahovat 140 km/h bez ohledu na baterii.

Nejvyšší podporovaný nabíjecí výkon sice výrobce neuvádí, rychlonabíjení (DC) z 30 na 80 procent by však mělo trvat kolem 30 minut. Větší baterie navíc podporuje funkce V2L a V2V, kdy jde z elektromobilu napájet spotřebiče i jiný elektromobil.

Nammi Box měří 4030 mm na délku, 1810 na šířku a 1570 mm na výšku, rozvor má délku 2660 mm. Pohotovostní hmotnost je 1251 až 1324 kg (dle baterie), objem zavazadelníku automobilka zatím nezveřejnila. Potěší ovšem kotoučové brzdy na obou nápravách.

Po stránce designu sází Nammi Box na elegantní zaoblené tvary. Přední světla jsou dělená, propojená LED osvětleným pruhem. Kliky jsou zapuštěné a k dispozici bude i dvoubarevné lakování.

Kabina působí příjemně vzdušně a moderně. Před řidičem je malý přístrojový štít, v palubní desce pak 12“ digitální přístrojový štít. Důraz je tradičně kladen na ovládání přes obrazovku, nechybí středová konzola s bezdrátovou nabíječkou telefonu a dostatek odkládacích přihrádek. Přední sedadla lze navíc sklopit do roviny a v autě bude možné se pohodlně natáhnout.

Nyní nabízené vozy Nammi Box by měly být vyráběné v Číně, odkud se budou dovážet. Automobilka by však měla jednat o výstavbě výrobního závodu v Itálii, čímž by mohla obejít vysoká dovozní cla uvalená na čínské elektromobily.

Čínský Dongfeng zvažuje v Itálii stavbu závodu s kapacitou až 100 000 aut ročně

AutoMoto
Související témata:
Dongfeng Nammi Box

Výběr článků

Načítám