Článek
To, že start bude opravdu raketový, dokládá hned několik indicií. Po výrobě prvního vozu SF5, což je SUV, bude následovat SF7, o trochu větší a podobný vůz.
Dalším esem v rukávu je firma Sokon, velká čínská společnost s hromadou peněz. Ta stojí v pozadí a investuje do startu SF Motors.
V neposlední řadě je pak komplexní plán automobilky. Od začátku až do konce se bude starat o výrobu. Vše je vyvinuto firmou, včetně akumulátorů. Stejně tak i vyrobeno a následně i prodáno. Nespoléhá na sdílené součástky.
Navíc firma sama by měla vyrábět více akumulátorových setů, než spotřebuje, získá tedy peníze i z této strany. Plán výroby automobilů má dosáhnout až 200 000 vozidel ročně.
Fascinující je i technika. Nejvýkonnější varianta získá elektromotory s výkonem až 1000 koní. S tím pak zrychlí z 0 na 100 km/h za 3 sekundy. A to jde o to SUV.
Ovšem podle informací to není jediná verze. Výkon by se měl pohybovat podle instalovaných elektromotorů od 100 do 400 kW.
Zajímavý je i dojezd. Všechny verze mají na jedno nabití zvládnout ujet až 500 km.
Kdo tomu nevěří, měl by vědět, že v minulém roce spolkla SF Motors společnost InEVit, kterou založil Martin Eberhard, bývalý generální ředitel společnosti Tesla. Ten je teď v nové firmě hlavním vedoucím pro inovace.