Článek
Automobilka BYD se do Evropy chystá přes Norsko. Severský trh bude prvním, kam tyto vozy zamíří. Soustředit se totiž v nové generaci bude výhradně na elektromobily, jimž je právě Norsko nakloněno vůbec nejvíce.
Prvním modelem představeným k tomuto účelu bylo SUV Tang, doprovodí jej ale i sedan Han EV. Vůz vyšší střední třídy v předpremiéře zaujme už jen svým designem a honosně pojatým interiérem s obří obrazovkou infotainmentu.
Čínská automobilka BYD se letos chystá na evropský trh
Ovšem nouze není ani o technické vychytávky. Nová technologie baterií nazvaná Blade Battery má zajistit vyšší odolnost při nehodě a zabrat méně místa.
BYD se o přesné kapacitě bateriového balíčku zatím nezmiňuje, ale může produkovat stabilní proud až 800 A. Han EV by měl poskytnout dojezd 605 kilometrů dle staršího testovacího cyklu NEDC. Hodnotami dle přísnější normy WLTP se zatím Číňané nepochlubili, ale i hodnota přes šest stovek dle NEDC je velmi slušná. Na výběr bude verze s jedním nebo dvěma elektromotory, nejsilnější má stačit na zrychlení z nuly na stovku za 3,9 vteřin.
5 konkurentů pro Škodu Enyaq. Přímého soka zatím nemá
Server Carscoops předpovídá cenu sedanu okolo 45 až 50 tisíc eur, což v přepočtu činí přibližně 1,25 až 1,5 milionu korun. Konkurovat by měl například Teslám Model 3 a Model S.