Článek
Krátké video ukazuje, že se bílý elektromobil zastavil asi 20 metrů poté, co ztratil hlavní zdroj energie, což by mohlo znamenat, že se auto jednoduše zastavilo pomocí setrvačnosti.
Podle CarNewsChina nedošlo k žádnému požáru ani poškození jakéhokoli druhu, ale celý příběh je docela ironický, protože elektromobil Cao Cao 60 byl navržen čínským automobilovým gigantem Geely, který mimo jiné vlastní také Volvo a Polestar, speciálně pro rychlou výměnu baterie. Automobilka tvrdí, že výměna ve speciální stanici by mohla být dokončena za pouhých 60 sekund.
Cao Cao 60 debutovalo 30. března jako vůbec první vozidlo značky Cao Cao Auto, která se zaměřuje na řidiče pro společnost Cao Cao Mobility, což je byznys Geely v oblasti spolujízdy.
CarNewsChina uvádí, že elektromobil stojí 119 800 juanů, přibližně 360 tisíc korun, ale je vyhrazen pro firemní zákazníky, což znamená, že si jej nemůže koupit široká veřejnost.
Vůz vyrábí Ruilan Auto, což je další z automobilových značek Geely, a má dojezd 415 km dle čínského protokolu CLTC, stejně jako vyměnitelnou baterii. S technologií rychlé výměny místo dobíjení zkouší uspět i Nio, které má pilotní program i pro Evropu.