Článek
EC7 je popisováno jako SUV kupé vyšší střední třídy, které má koeficient odporu vzduchu jen Cx 0,23. Společnost říká, že to znamená nejnižší koeficient aerodynamického odporu ze všech SUV na světě. Aby bylo dosaženo tohoto čísla, EC7 se vyznačuje aerodynamickým designem se zapuštěnými klikami dveří a elegantním čelním sklem, které přechází do šikmé střechy. Model má také aktivní zadní křídlo, které je u automobilky poprvé.
Velká panoramatická skleněná střecha využívá dvouvrstvé zvukové a tepelněizolační sklo. Je však pozoruhodnější tím, že má elektrochromatickou technologii, která umožňuje pět úrovní průhlednosti od čiré po neprůhlednou. Co se týče velikosti, crossover měří 4 968 mm na délku, 1 974 mm na šířku a 1 714 mm na výšku s rozvorem náprav 2 960 mm. EC7 je tedy nepatrně delší, užší a vyšší než BMW X6.
Když se přesuneme do kabiny, základní varianta je vybavena 10,2palcovým digitálním přístrojovým štítem a 12,8palcovým informačním a zábavním systémem. Novinka má sedadlo předního spolujezdce s komfortním režimem na jedno tlačítko, který zvedá opěrku nohou a zároveň snižuje opěradlo.
Na výběr je z akumulátorových balíčků o kapacitě 75, 100 a 150 kWh, které nabízejí dojezd až 490 km, 635 km a 940 km v čínském CLTC cyklu měření. Bez ohledu na zvolenou baterii má vůz dvoumotorový systém pohonu všech kol s kombinovaným výkonem 480 kW, 653 koní a točivým momentem 850 Nm. Z klidu na 100 km/h je tak za pouhých 3,8 sekundy.
EC7 se k prvním zákazníkům v Číně dostane v květnu. Automobilka Nio se letos dostala na trhy v Německu, Nizozemsku, Dánsku a Švédsku. Ceny pro tyto trhy zatím nebyly oznámeny.