Hlavní obsah

Čínské MG pokračuje v expanzi, začne stavět auta v Egyptě

2:06
2:06

Poslechněte si tento článek

SAIC zahájí výrobu vozů značky MG v Egyptě ve druhém čtvrtletí roku 2026. Jde o důležitý krok v probíhající globální expanzi značky. MG se tím také přiblíží k evropským a africkým trhům a sníží se její závislost na čínské výrobě, v rámci které se vyrábí všechna její současná vozidla.

Foto: MG

MG5 po faceliftu

Článek

Koncern SAIC podepsal začátkem tohoto týdne dohodu s egyptskou Al Mansour Automotive Group a zavázal se investovat v zemi 135 milionů dolarů (3,3 miliardy korun) do nové továrny. Místo se bude nacházet v průmyslové zóně New October City, které Egypt popisuje jako nejnovější ze svých „měst čtvrté generace“.

Závod MG se bude rozkládat na 126 000 metrech čtverečních a v první fázi bude schopen ročně vyrobit 50 000 vozidel. Kapacita bude později zvýšena na 100 000 jednotek. Součástí bude také karosárna o rozloze 8000 metrů čtverečních, velká lakovna, montážní plocha, uzavřený sklad a administrativní budovy. Závod by mohl vytvořit až 10 000 pracovních míst.

Podle webu Car News China, který zprávu přináší, bude prvním zde vyrobeným modelem faceliftované MG5. Sedan odhalený po modernizaci v srpnu má aktualizovanou příď i záď. V interiéru bylo provedeno mnoho změn, včetně osazení dvojice 12,3palcových obrazovek. Později se na místě bude vyrábět několik různých SUV a elektromobilů.

Maska širší než BMW, ale bezpečnost mizerná. MG5 jde přesto na dračku a teď se dočkalo faceliftu

Foto: MG

MG5 po faceliftu

Britsko-čínské MG odhalilo modernizovanou verzi sedanu MG5 loni v srpnu. Po pěti letech na trhu se dočkal přepracování designu včetně obrovské masky chladiče tvořící široký úsměv přídě. Pro automobilku jde o veledůležitý model, protože momentálně tvoří polovinu jejích domácích prodejů, a to navzdory mizerné bezpečnosti.

Posledních 18 měsíců se šířily zvěsti o plánech SAIC na založení specializovaného závodu na výrobu elektrických vozidel v Evropě. Značka zvažovala výstavbu buď ve Španělsku, Maďarsku, nebo i v České republice. Věří se, že upřednostňuje první možnost.

Výroba elektromobilů mimo Čínu pomůže vyhnout se novým clům na elektromobily vyrobené v Číně, které budou dováženy do Evropy.

Čínské automobilky doplácejí na evropská cla

Ekonomika

MG ES5 nahradí elektrický model ZS, techniku sdílí s MG4

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám