Hlavní obsah

Čínské AUDI vždy velkými písmeny. Nová značka ukázala první model

3:19
3:19

Poslechněte si tento článek

První model značky AUDI, která vznikla za spolupráce automobilek Audi a SAIC, je plně elektrický kombík E5 Sportback s působivým výkonem i dojezdem. Uzpůsoben byl čínskému trhu, který bude jeho domovem.

Foto: Audi

AUDI E5 Sportback

Článek

Elektrický kombík představený na právě probíhajícím autosalonu v Šanghaji navazuje na loňský koncept E a stojí na platformě vyvinuté ve spolupráci automobilek Audi a SAIC. Na délku měří 4881 mm, na šířku 1959 mm a na výšku 1478 mm.

Výrazný design vozu by měl být dílem automobilky Audi stejně jako jeho technická stránka, zatímco společnost SAIC měla přispět v oblasti digitálního ekosystému a inovací. Vůz by tak měl nabídnout to nejlepší ze dvou světů.

Po designové stránce zaujme především robustní příď s elegantně nízkými světly zapuštěnými do černého rámečku, který celou masku lemuje a zvýrazňuje. Díky spodním tvarům přitom vozu nechybí sportovní a lehce dominantní vzhled. Z profilu zaujmou zapuštěné kliky, vystouplé blatníky, dvoubarevné lakování nebo digitální zrcátka. Vzadu pak vidíme osvětlený ovál včetně podsvíceného názvu značky.

V kabině je masivní 27palcová obrazovka s rozlišením 4K, která se rozpíná přes celou palubní desku. Systém běží na čipsetu Qualcomm Snapdragon 8295 určeném pro automobily a pracuje s vlastním operačním systémem AUDI OS. Vůz nabídne různé aplikace, hlasového asistenta, rozpoznávání obličeje i možnost plateb. Vše s uzpůsobením přímo na čínský trh.

Kromě toho se vůz snaží zaujmout i sofistikovanou technikou autonomního řízení. Vedle mnoha senzorů je vybaven i Lidarem, jehož software byl naprogramován pro jízdu na čínských silnicích. Dokáže tak detekovat například i populární tříkolky a jiná lokálně populární vozidla a vozítka. Šikovný je pak i systém automatického parkování.

Vůz bude dostupný ve čtyřech výkonnostních konfiguracích o výkonu 220 kW, 300 kW, 425 kW a 579 kW s pohonem zadních i všech kol. Baterie poskytne kapacitu až 100 kW a maximální dojezd až 700 kilometrů, pravděpodobně však podle čínského standardu CLTC. Platforma s 800V architekturou umožní při rychlonabíjení dojezd 375 km už za 10 minut.

Vůz nabídne také adaptivní vzduchový podvozek pro maximální komfort i systém řízení všech kol pro vyšší stabilitu ve vyšších rychlostech a lepší obratnost v nižších rychlostech.

Prodej AUDI E5 Sportback bude zahájen v létě letošního roku, během let 2026 a 2027 pak značka AUDI představí další dva modely, které doplní nabídku.

Související témata:

Výběr článků

Načítám