Článek
Firma má problém s financemi. Sice se tržby za poslední kvartál vyhouply na půlmiliardu dolarů, ale ztráta byla ještě hlubší – 520 milionů dolarů. Takže ani nárůst tržeb o 134 % nepomohl a gigantické investice si vybírají svou daň. Navíc se ukazuje velké zpomalení čínské ekonomiky, a hlavně výrazné snížení zájmu o nové vozy. V dalším kvartálu tak podle odhadů klesnou tržby o 60 %.
Co to znamená?
Tahle ekonomická informace ukazuje jednu zásadní věc – čínská ekonomika nabudila ohromné množství nových firem do velkých investic. A i když jejich rozjezd vypadal nadějně, může přinést větší problémy než pozitiva.
NIO je totiž značka, která je vlastně tím nejúspěšnějším startupem na čínském trhu v oblasti elektromobilů. Jejich sporťák NIO EP9 pokořil všechny rychlostní rekordy na Nürburgringu a strčil do kapsy hromady sportovních značek. Velké SUV NIO ES8 se zase stalo hitem pro své parametry, kdy nabízí 480 kW (653 koní) a 840 N.m, což je takový sporťák na vysokých kolech.
Nedávno byl představen model NIO ES6 – menší sourozenec předchozího SUV.
Jenže NIO investovalo extrémní částky do vývoje a rozvoje výroby. A nejen to. Součástí celého konceptu jsou i dobíjecí stanice a možnost výměny akumulátorů vybitých za nabité během několika okamžiků. Jenže i tahle infrastruktura stojí ohromné peníze. A tak nejsou výhledy firmy příliš dobré.