Článek
CATL, největší výrobce baterií na světě se smlouvami na dodávky článků pro Teslu, Audi či BMW, tvrdí, že jeho nové baterie vydrží namísto osmi let 16 roků a dva miliony kilometrů.
Toyota vyvíjí nový typ baterie pro elektromobily, láká nižší cenou
Cena je sice o 10 procent vyšší než u stávajících baterií, i tak by to ale výrazně snížilo ceny elektroaut a jejich provoz, i díky posílení druhotného využívání použitých baterií. Baterie jsou nejdražšími součástmi elektromobilů.
„Jakmile někdo zadá objednávku, jsme připraveni vyrábět,“ prohlásil Ceng. Zda
CATL nějaké objednávky již eviduje, neprozradil. Už loni se ale psalo o tom, že zájem má Elon Musk, šéf Tesly, která se jako ostatní automobilky sama snaží o vývoj lepších baterií.
Startup chce pomoci zájemcům o ojetý elektromobil, má předpovídat kondici baterie
Jak uvedla agentura Bloomberg, tržní cena CATL se od vstupu na burzu v roce 2018 zvýšila šestinásobně a aktuálně činí 47 miliard dolarů (bilion korun). Firma také staví novou továrnu v Německu.