Článek
Čínská automobilka BYD se během nedávné tiskové konference pochlubila novou platformou Super E-Platform, která by měla přispět k dalšímu boření bariér a snadnějšímu přechodu řidičů ze spalovacích motorů na elektromobily. Slibuje totiž odstranění jednoho z často kritizovaných problémů, tedy dlouhého nabíjení.
Platforma pracuje s 1000V architekturou, která zvládá nabíjení baterie při výkonu až 1000 kW, tedy 1 MW. Podle automobilky tak bude možné dobít baterii pro zdolání 400 kilometrů již za pět minut.

Společnost plánuje výstavbu nabíječek, které umožní získat 400 km dojezdu už za 5 minut.
Takové parametry jsou v dnešní době skutečně úctyhodné, neboť většina elektromobilů zatím stále pracuje s 400V architekturou, jejíž nabíjecí výkony obvykle dosahují maximálně 200 kW. Sofistikovanější elektromobily používají 800V architekturu a jejich nabíjecí výkony se často pohybují kolem 350 kW.
Aby bylo možné naplno využít potenciál platformy a extrémně rychlého nabíjení, přislíbil šéf společnosti BYD Wang Chuanfu během konference také výstavbu 4000 nabíječek s výkonem 1 MW napříč Čínou. Neuvedl ovšem žádný bližší časový rámec.
Společnost také během prezentace představila nový elektromotor s 30 000 otáčkami za minutu, nabízející nejvyšší výkon 580 kW (cca 789 k), a novou generaci čipů z karbidu křemíku (SiC), které jsou schopné vydržet napětí až 1500 V. Automobilka tak slibuje nejsofistikovanější platformu pro elektromobily na světě. Jako první by na platformě měly vzniknout modely s označením Han L (sedan) a Tang L (SUV).

Jako první na platformě vzniknou modely Han L a Tang L.
Čínské SUV BYD Atto 2 přijíždí do Evropy, nabízí ojedinělou zástavbu baterie

Supersport Yangwang U9 opět ohromuje, přeskočí výmol i zastavovací pás
